MMS popularniejsze od SMS?

Choć niektórym może się to wydać nieprawdopodobne, multimedialne wiadomości zdobędą znacznie większą popularność niż tradycyjne wiadomości tekstowe. Co więcej, już w 2008r. będą one przynosić operatorom większe dochody niż dotychczas najpopularniejsze SMS-y. Firma Yankee Group, autor tej prognozy, przestrzega jednak, że aby wykorzystać potencjał popularności MMS-ów operatorzy muszą dokonać inwestycji w infrastrukturę sprzętową, aby była ona zdolna przyjąć wzmożoną ilość transmitowanych danych

Choć niektórym może się to wydać nieprawdopodobne, multimedialne wiadomości zdobędą znacznie większą popularność niż tradycyjne wiadomości tekstowe. Co więcej, już w 2008r. będą one przynosić operatorom większe dochody niż dotychczas najpopularniejsze SMS-y.  Firma Yankee Group, autor tej prognozy, przestrzega jednak, że aby wykorzystać potencjał popularności MMS-ów operatorzy muszą dokonać inwestycji w infrastrukturę sprzętową, aby była ona zdolna przyjąć wzmożoną ilość transmitowanych danych

W przeciwnym przypadku mogą ryzykować utratę klientów, wynikającą ze słabej jakości świadczonych usług. Yankee Group przewiduje, że wiadomości multimedialne staną się głównym źródłem dochodów operatorów telekomunikacyjnych wraz z rozwojem oferty rozrywkowej, wykorzystującej możliwości MMS-ów. Ale będzie to oznaczało wzrost ruchu w sieciach telekomunikacyjnych, które mogą ulec przeciążeniu. "Branża bezprzewodowa jest wciąż w początkowym stadium świadczenia usług multimedialnych. Aby zapewnić użytkownikom pozytywny odbiór nowych usług, konieczne jest rozdzielenie ruchu Person 2 Person i Aplication 2 Person. Niewystarczająca infrastruktura dla wiadomości multimedialnych będzie przeszkodą w rozwoju tych usług i może spowodować, że pierwsi entuzjaści nie będą się wahać przed zrezygnowaniem z kiepskiej usługi. Niepowodzenia na starcie usług WAP powinny być doskonałą lekcją dla operatorów." - tak przedstawił sytuację branży XJ Wang, analityk Yankee Group.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MMS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy