Lenovo atakuje wieś

Chiński producent laptopów, firma Lenovo, ma w planach rozpoczęcie ekspansji na rodzimym rynku w regionach wiejskich.

Lenovo jest trzecim co do wielkości producentem notebooków na świecie, więc nikogo nie powinno dziwić, iż firma poszukuje coraz to nowszych rynków.

Mieszkańcy wiejscy z Kraju Środka będą mogli za kwotę 200 dolarów zakupić komputery wprost od Lenovo. Firma zdecydowała się na ten krok, głównie poprzez fakt, iż rynek chiński jest drugim najszybciej rozwijającym się na świecie.

Komputer oferowany przez Lenovo posiadać będzie zwykłą klawiaturę, jednak nie znajdziemy w nim monitora. Aby obniżyć maksymalnie koszty, firma doszła do wniosku, że taniej będzie skorzystać z telewizora, który dostępny jest w większości gospodarstw domowych. Na chwilę obecną znamy tylko zakres cenowy urządzenia, który ma znajdować się w przedziale 200 a 400 dolarów. Nie ujawniono informacji na temat specyfikacji technicznej urządzenia.

Reklama

Rynek chiński jest dobrym miejscem na inwestycje. Lenovo dotychczas skupiało się bardziej na zamożniejszych warstwach społeczeństwa, zapominając, iż prawie 70 procent ludności mieszka na wsi, a ich roczny dochód kształtuje się na poziomie 560 dolarów. Ważnym krokiem w kierunku zaoferowania nowego taniego komputera było przejęcie jakiś czas temu dywizji IBM w Chinach specjalizującą się w tego typu urządzeniach.

Lenovo nie jest pierwszą marką, która wychodzi z pomysłem ekspansji na wieś. Amerykański potentat Dell już w marcu wyszedł z podobnym planem wejścia na rynek chiński.

PCArena.pl
Dowiedz się więcej na temat: firma | chiński | wieś | Lenovo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy