E-Tornister dla 650 uczniów

E-czytniki zamiast tornistra? W gimnazjach w Ostrowie Wielkopolskim to nie plany na przyszłość, ale teraźniejszość. Dzięki połączeniu sił miasta, dostarczyciela czytników i technologii oraz wydawcy podręczników ruszył pilotażowy program dla prawie 650 uczniów.

Założenie projektu jest proste: wszyscy uczniowie pierwszych klas gimnazjum mają e-tornistry. Na czytniku wgrane są podręczniki i lektury, każdy ma dostęp do zasobów Wikipedii oraz możliwość korzystania z internetu. Udział w projekcie jest bezpłatny dla uczniów.

- Psychologowie wskazują, że dzięki nowinkom technicznym młodzież uczy się chętniej. Poza tym dotąd wszyscy mówili, że należy wdrożyć e-tornister. My jako pierwsi i jedyni w kraju pokazaliśmy, że potrafimy to zrobić - mówi Jarosław Urbaniak, Prezydent Miasta Ostrów Wielkopolski.

Pomysłodawcą projektu e-tornister jest miasto. Wczesną wiosną rozpoczęto rozmowy z partnerami, z których każdy wszedł rzeczowym udziałem w jego realizację: Polkomtel zapewnia łączność, Mobile Box - czytniki, a wydawnictwo MAC Edukacja e-booki do języka polskiego, matematyki, muzyki i plastyki. Kiedy rozpoczynano prace nad projektem nie było jeszcze mowy o wprowadzającym do szkół e-booki rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji Narodowej, a jedynym wydawnictwem gotowym zdigitalizować podręczniki było MAC Edukacja.

Reklama

- To jest jedyny program, który na taką skalę rozpoczął w kraju, który bezpośrednio odciąża uczniów i faktycznie zastępuje podręcznik. Jesteśmy już po spotkaniach z rodzicami w gimnazjach. Przedsięwzięcie cieszy się ich dużym zainteresowaniem - dodaje Marlena Maląg, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

W sumie weźmie w nim udział 645 uczniów, 40 nauczycieli i 4 dyrekcje gimnazjów. Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie możliwości bezprzewodowego udostępniania uczniom publikacji dydaktycznych. Czytnik sam zapamięta ostatnio czytane strony i po otwarciu książki automatycznie wyświetli ten sam materiał. Uczniowie będą mogli dodawać zakładki, adnotacje i odręczne szkice, a także uzupełniać informacje znalezionymi w Internecie. Po zakończeniu projektu będzie wiadomo z jakich możliwości gimnazjaliści korzystali najchętniej.

- Komputery i nowe technologie są tym, co współczesnym gimnazjalistom towarzyszy już od urodzenia. Wprowadzenie e-czytników i e-booków do szkół da im możliwość skorzystania z narzędzi o wiele dla nich atrakcyjniejszych niż tradycyjny podręcznik. Mamy nadzieję, że nasze działania będą sprzyjać zainteresowaniu nauką i pobudza aktywność gimnazjalistów - mówi Dagmara Sowińska - Hyb z Działu Marketingu Kreatywnego MAC Edukacja.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: uczniowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama