Reklama

Polak znalazł sposób na automatycznych telefonicznych konsultantów

Do mężczyzny zadzwonił bot, reprezentujący fałszywą inicjatywę , w celu wyciągnięcia z niego danych personalnych. Rozmówca zadawał takie pytania, że bot się zapętlił.

Jednym z zagrożeń telefonicznych jest rozmowa z przeróżnymi konsultantami, których nie możemy zweryfikować podczas rozmowy. Może rzeczywiście jest to pracownik firmy przeprowadzającej ankiety, a może nie. Oszuści liczą na naiwność rozmówcy i często podają fałszywe inicjatywy w celu wyciągnięcia danych lub pieniędzy od nieświadomych ludzi. Jeden mężczyzna nagrał taką rozmowę.

Serwis Niebezpiecznik opisał komiczną historię mężczyzny, do którego zadzwoniła konsultantka. Szybko zrozumiał, że nie rozmawia z człowiekiem, lecz z botem. Robot próbował zbadać ile mężczyzna płaci za prąd, z jakiego materiału ma zrobiony dach, czy jest właścicielem domu i czy byłby bardziej skłonny na zakup nowych rozwiązań technologicznych na dach, czy na grunt. Na koniec rozmówca został zapytany o imię i nazwisko oraz wiek. W trakcie rozmowy mężczyzna zaczął zadawać konsultantce pytania, które zbiły robota z tropu. Autobot nie był w stanie odpowiedzieć, w jakim kraju działa jego firma. Zamiast tego powtarzał tylko nazwę inicjatywy lub zwyczajne “tak". 

Reklama

Należy uważać na takie sytuacje. W tym przypadku rozmówca szybko zorientował się, że nie rozmawia z człowiekiem, inicjatywa jest fałszywa i jest to najprawdopodobniej próba wyciągnięcia danych lub pieniędzy. Niestety nie zawsze tego typu zdarzenie kończy się happy endem.



INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Niebezpiecznik | autobot

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje