"Pazerni" operatorzy

Według raportu firmy I-Metria polscy operatorzy są mało elastyczni przy oferowaniu usług m-commerce dla zewnętrznych partnerów. Marże w przypadku SMS-ów o podwyższonej wartości (stosowanych m.in. w rozmaitych popularnych konkursach) sięgają aż 50-80 proc. wartości usługi. Jedynie najwięksi gracze są w stanie wynegocjować z operatorami akceptowalne warunki współpracy - czytamy w raporcie.

Według raportu firmy I-Metria polscy operatorzy są mało elastyczni przy oferowaniu usług m-commerce dla zewnętrznych partnerów.
Marże w przypadku SMS-ów o podwyższonej wartości (stosowanych m.in. w rozmaitych popularnych konkursach) sięgają aż 50-80 proc. wartości usługi. Jedynie najwięksi gracze są w stanie wynegocjować z operatorami akceptowalne warunki współpracy - czytamy w raporcie.

Według autorów raportu można wyróżnić pięć rodzajów m-commerce: sprzedaży dóbr niematerialnych (np. ładowanie do telefonów dzwonków czy logo); komunikacji niegłosowej (SMS, MMS); sprzedaży towarów materialnych; przesyłanie informacji (np. wiadomości, danych finansowych itp.); reklama i promocja poprzez komórki.

- W Polsce mamy do czynienia z rozwojem pierwszych dwóch kategorii oraz z początkami mobilnej reklamy - wynika z raportu I-Metrii.

(smsbox.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: operatorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama