Walka ze scamem

Władze Wielkiej Brytanii, Kanady i Stanów Zjednoczonych podjęły współpracę w celu zwalczania scamu - wyłudzeń dokonywanych za pośrednictwem fałszywych e-maili. Chodzi o praktyki takie, jak szalejący w ubiegłym roku scam "nigeryjski" czy niedawną "Kanadyjską Loterię". W tym ostatnim przypadku e-maile informowały internautów, że wygrali główną nagrodę, ale aby ją odebrać muszą zapłacić podatek i pokryć opłatę manipulacyjną.

Władze Wielkiej Brytanii, Kanady i Stanów Zjednoczonych podjęły współpracę w celu zwalczania scamu - wyłudzeń dokonywanych za pośrednictwem fałszywych e-maili. Chodzi o praktyki takie, jak szalejący w ubiegłym roku scam "nigeryjski" czy niedawną "Kanadyjską Loterię". W tym ostatnim przypadku e-maile informowały internautów, że wygrali główną nagrodę, ale aby ją odebrać muszą zapłacić podatek i pokryć opłatę manipulacyjną.

Wspólne działania obejmują wymianę informacji i podejmowanie decyzji operacyjnych pomiędzy kanadyjskim Biurem ds. Konkurencji, amerykańską Federalną Komisją Handlu a brytyjskim Biurem Handlu. Jak wyjaśnia przedstawicielka tej ostatniej instytucji Christine Wade "brytyjscy konsumenci coraz częściej są celem oszukańczych i podstępnych praktyk, przychodzących z zagranicy, dlatego też ścisła współpraca z naszymi partnerami na szczeblu międzynarodowym jest dla nas priorytetem".

(Enter)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy