Ujawniono cyberstrategię Departamentu Obrony USA

Sekretarz Obrony USA Ash Carter ujawnił podczas wizyty w Dolinie Krzemowej nową cyberstrategię USA. Jest to drugi w historii USA dokument tego typu. Poprzedni pochodził z 2011 roku. Nowa strategia skupia się wokół rozwoju amerykańskich sił w cyberprzestrzeni, wzmocnienia cyber obrony i przygotowania planów odstraszania cybernetycznego.


Ash Carter podczas swojej przemowy zwrócił uwagę na  główne aspekty działań Departamentu Obrony w cyberprzestrzeni. Są to obrona wojskowych sieci, systemów i informacji, obrona USA i interesów narodowych w cyberprzestrzeni oraz dostarczenie zintegrowanych funkcji cybernetycznych, które mogą wesprzeć operacje wojskowe i plany kryzysowe.

Reklama

Sekretarz Obrony zwrócił uwagę, że działania w cyberprzestrzeni są podobne do misji, które prowadzi się w celu zażegnania konwencjonalnych zagrożeń. Kluczem ma być strategia odstraszania i szybka identyfikacji strony dokonującej ataku. Ma  w  tym pomóc silniejsze partnerstwo rządu i naukowców z sektora prywatnego. Oznacza to również gotowość Departamentu Obrony do prowadzenia działań ofensywnych w "wirtualnej" rzeczywistości.

Podejście nowej strategii bezpieczeństwa ma wypełniać dwa główne cele: utrzymywanie internetu jako miejsca otwartego, bezpiecznego i dobrego do prowadzenia działalności biznesowej oraz zapewnienie w nim respektowania i ochrony wolności słowa, a także prawa do zrzeszania się i prywatności.

W tym celu rozbudowywany będzie departament Cyber Mision Forces i już w tym momencie dziesiątki wojskowych szkolą się z prowadzenia działań w sieci. Jako przykład potencjalnych misji, do których nowa jednostka jest tworzona Ash Carter wskazał wcześniej nieujawniany incydent z włamaniem się rosyjskich hakerów do jednej z sieci Departamentu Obrony. Dzięki szybkim działaniom sił cyber obrony intruzów udało się wtedy zidentyfikować, wykryć i usunąć  w ciągu 24 godzin. Do zdarzenia miało dojść na początku 2015 roku.

(AH)


Dowiedz się więcej na temat: cyberterroryzm | haker

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje