Tradycyjne serwisy a ich profile w social media – jak spójnie prowadzić działania?

Obecność treści promocyjnych w social media stanowi dzisiaj niezbędny element każdej strategii marketingowej w sieci. Pojawiają się tym samym nowe trendy dotyczące contentu na platformach społecznościowych. Jak wobec tego polskie serwisy content marketingowe są widoczne w social media?

W 2013 r. 86 proc. amerykańskich specjalistów ds. marketingu używało platform społecznościowych do promocji działalności firmy. Rok później odsetek ten wynosił już 92 proc. Co ciekawe, duża część amerykańskich działów marketingu zwróciła uwagę szczególnie na Google+. Tę platformę za godną zainteresowania uznało 54 proc. specjalistów. Natomiast ponad 60 proc. zamierzało pozyskać informacje i umiejętności, w jaki sposób używać G+ do działań marketingowych. Nadal jednak dominującą rolę w promocji pełnią Facebook oraz LinkedIn. Przy czym, gdyby dział marketingu musiał wybierać spomiędzy tych dwóch serwisów, zdecydowana większość (54 proc.) wybrałaby produkt Zuckerberga. Za LinkedIn opowiedziało się 17 proc. ekspertów.

Reklama

Nadal content is king

Około 54 proc. specjalistów ds. marketingu w firmach amerykańskich uważa, że oryginalny, dobrze napisany content jest najważniejszym narzędziem w marketingu społecznościowym.

Jomer Gregorio, ekspert ds. SEO i marketingu internetowego, uważa, że jednym z najważniejszych trendów w 2015 r. będzie stale rosnąca rola content marketingu w portalach społecznościowych. Zauważa przy tym, że nawet perfekcyjnie przygotowane treści nie zdadzą się na nic, jeżeli zawiedzie ich dystrybucja wśród odpowiednio dobranych grup docelowych (oczywiście dobranych i wyselekcjonowanych w odpowiednich kanałach social media). Dodatkowo, CM musi działać błyskawicznie – istnieje bowiem zjawisko real time social media, czyli szybkiej odpowiedzi na potrzeby użytkowników i trendy pojawiające się w mediach. Dlatego tak ważne są skuteczny monitoring i reakcje na zachowania internautów.

Audio i video w social media

Wśród kolejnych trendów Gregorio wymienia treści audio i wideo, które jego zdaniem są znacznie skuteczniejsze w każdym medium, zatem także będą zdobywać coraz większą rolę w mediach społecznościowych. Warto tym samym skupiać coraz większą uwagę na budowaniu treści przeznaczonych pod urządzenia mobilne. Szacunki firmy Ovum mówią o tym, że już w tym roku na całym świecie smartfonami i tabletami będzie posługiwało się ok. 1,4 mld osób. To z kolei wymaga przygotowywania treści w inny sposób niż na komputery stacjonarne.

Kathi Kruse, ekspertka od social media marketingu, założycielka firmy consultingowej Kruse Control, zauważyła, że fundusze na marketing zaczynają przesuwać się z działań w tradycyjnych mediach w kierunku mediów społecznościowych i działań content marketingowych. W 2015 r. wydatki na reklamę telewizyjną mają się zmniejszyć o 10 proc. Z kolei w sieci coraz większego znaczenia nabiera zjawisko tzw. social selling, czyli działań sprzedażowych nakierowanych na konsumenta w social media. 

Prezes w social media wzmacnia przekaz

Przewidywania zgromadzone przez Amandę Walgrove z firmy Contently dotyczące content marketingu w 2015 r. podkreślają bardzo duże zainteresowanie firm budowaniem relacji z klientami oraz zaangażowaniem konsumentów w treści przez nie prezentowane (na te dwa aspekty wskazało 88 proc. badanych specjalistów od marketingu). Niewiele mniej (87 proc.) wskazało na zwiększenie świadomości marki w oczach odbiorców jako najważniejszy cel działań marketingu treści. Zdecydowana większość firm (93 proc.) stawia w swoich działaniach content marketingowych na obecność w social media. Efektywność takich działań oceniana jest na 58 proc. 

Ale w jaki sposób serwisy content marketingowe są zauważalne w social media? Najwięksi światowi marketingowcy internetowi, jak KissMetric, HubSpot czy MOZ, wyznaczają kierunek działań. W mediach społecznościowych najważniejsza jest relacja międzyosobowa. Badania udowodniły, że użytkownicy social media znacznie bardziej angażują się w pozytywny odbiór treści CM, jeżeli stoi za nimi osoba na ważnym stanowisku w firmie (prezes, członek zarządu, dyrektor czy właściciel). W takiej sytuacji ponad 80 proc. respondentów przyznało, że jest w stanie bardziej zaufać materiałom przygotowanym lub podpisanym przez lidera organizacji.

W odniesieniu do polskich realiów firma LeadBullet opublikuje niebawem raport dotyczący obecności i widoczności serwisów contentowych w social media. Na podstawie informacji z raportu będzie można przekonać się, czy i w jakim stopniu trendy zza oceanu przenikają na polski rynek.


Dowiedz się więcej na temat: social media | marketing

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje