To nie to
Około 35 mln Amerykanów dokonuje zakupów przez Internet, ale ponad 40 proc. z nich nie jest zadowolonych z tego sposobu kupowania produktów. Z badania przeprowadzonego przez grupę obrony konsumentów NLC oraz Harris Interactive wynika, że zakupy za pośrednictwem Internetu są korzystne zarówno dla sprzedawców, jak i nabywców. Jednakże nabywcy muszą się liczyć z ryzykiem oszustw internetowych.
W ubiegłym roku osoby naciągnięte w sieci straciły
przeciętnie 326 dolarów.
Spośród niezadowolonych klientów internetowych 20 proc. skarży
się na zwłokę w dostawie towaru, 11 proc. twierdzi, że przysłano
im nie to, co zamówili, 10 proc., że przysłany przedmiot był
uszkodzony, zaś 10 proc., że nie dostali w ogóle nic.
Również sprzedawcy skarżą się na internetowy handel. Nie
satysfakcjonuje on 52 proc. z nich. 34 proc. skarży się na
opóźnienia w zapłacie za towar, 27 proc. za na brak zapłaty, a 20
proc. na przypadki anulowania transakcji.