Przed telewizorem ze smartfonem w ręku

Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie reklam telewizyjnych korzysta ze smartfona. Jedna trzecia przegląda w tym czasie serwisy społecznościowe, a co piąty użytkownik sieci gra w gry.

Gemius opublikował pierwsze wyniki badania, które pokazują współzależności między korzystaniem z internetu i telewizji. Badanie obejmuje 500 dorosłych Polaków korzystających ze smartfonów. Dzięki technologii Gemiusa możliwe jest analizowanie kontaktów z reklamą wyświetlaną w aplikacji w smartfonie oraz w czterech najpopularniejszych kanałach telewizyjnych. Jakie wnioski płyną z tego badania?

Okazuje się, że serwisy społecznościowe i gry to dwie ulubione rozrywki internautów, którzy w trakcie reklam telewizyjnych sięgają po swoje telefony komórkowe (źródło: gemiusAdReal, kwiecień 2018). Jedna trzecia z nich (33 proc.) przegląda serwisy społecznościowe, a ponad jedna piąta gra w gry na smartfonie (21 proc.). Prawie co dziesiąty (8 proc.) właściciel smartfona, w czasie emitowanych w telewizji reklam, korzysta z aplikacji do komunikacji lub prowadzi rozmowy przez telefon. Popularnym zajęciem jest także przeglądanie aplikacji, które służą do robienia zakupów online (6 proc.).

Reklama

Jak pokazują analizy, laptopy, smartfony i telewizory "idą w ruch" po godz. 20:00. Smartfon towarzyszy internautom od świtu do nocy - intensywność korzystania z tego urządzenia wzrasta stopniowo od wczesnych godziny porannych, a swój szczyt osiąga między godziną 20 a 21. W podobny sposób zachowują się użytkownicy komputerów osobistych i laptopów, z tą jednak różnicą, że te urządzenia uruchamiane są dwukrotnie rzadziej niż telefony. Dużo bardziej zróżnicowany jest natomiast dzienny rozkład korzystania z tv (badanie objęło cztery najbardziej liczące się na rynku kanały tv: Polsat, TVN, TVP1 i TVP2). Od godz. 16:00 wyraźnie wzrasta zainteresowanie programem telewizyjnym, podczas gdy przed 15:00 jest ono na najniższym poziomie spośród wszystkich trzech badanych mediów.

Natomiast o 21:00, następuje szczyt korzystania z telefonów i odbiorników telewizyjnych. Jak jednoczesne korzystanie z treści internetowych i telewizyjnych wpływa na odbiór reklam emitowanych w tv? Okazuje się, że 93 proc. badanych przynajmniej raz w miesiącu używa telefonu w czasie telewizyjnych przerw reklamowych, a 28 proc. kontaktów z reklamami telewizyjnymi odbywa się przy jednoczesnym używaniu telefonu przez konsumentów.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | Gemius | badania

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje