Polski internet wart 7 mld złotych

Polski rynek reklamy jest wart 7 mld zł, a rynek internetowej reklamy prawie 1 mld zł - poinformował prezes Google na region EMEA (ang. Europe, the Middle East and Africa) Nikesh Arora.

Nikesh Arora powiedział, że polski rynek internetu jest bardzo interesujący i ma duży potencjał: "z blisko 40 milionami mieszkańców, ok. 50-procentową penetracją internetu, rynkiem reklamowym wartym ponad 7 mld zł i rynkiem reklamy internetowej wartym ok. 1 mld zł, Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem". Arora dodał, że na świecie dostęp do internetu ma 1,4 mld osób.

Zaznaczył, że w Polsce jest dużo firm, które jeszcze nie mają dostępu do sieci.

- Dlatego uważam, że długoterminowe oczekiwania co do tego rynku są nawet wyższe niż względem innych rynków, które być może są bardziej nasycone (istnieje na nich większy dostęp do internetu - red) - zaznaczył.

Reklama

Arora dodał, że na świecie dostęp do internetu ma 1,5 mld osób, co stanowi ok. 20 proc. populacji świata. Ta grupa wytwarza ok. 90 proc. światowego PKB - zaznaczył.

Podczas konferencji dot. innowacji i rozwoju internetu Arora powiedział też, że Google spodziewa się, iż w najbliższej dekadzie do 4,5 mld ludzi dołączy kolejny miliard osób, które będą podłączone do sieci za pomocą komputerów PC i telefonów komórkowych.

- Dzisiaj internet ma wpływ na reklamę, media, telewizję i wydawnictwa. (...) Firmy, które nie zaadaptują się do korzystania z internetu, będą wyeliminowane z rynku - dodał.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Google | reklamy | Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy