Polki w Internecie

Prawie 14 proc. kobiet ma dostęp do Internetu, choć tylko około 6 proc. z niego korzysta. Oznacza to, że w Polsce jest nieco ponad 876 tysięcy internautek. Jedna trzecia z nich ma własny adres poczty elektronicznej. Co druga chętnie korzystałaby z dobrego serwisu dla kobiet - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Badania zostały przeprowadzone w grupie około tysiąca internautów. Wynika z nich, że dostęp do Internetu ma prawie 14 procent respondentek. Jedna piąta z nich ma mniej, niż osiemnaście lat. Zdecydowanie częściej w sieci można spotkać kobiety w wieku od 19 do 45 lat (66 procent). W tej grupie najwięcej jest osób ze średnim wykształceniem, co piąta ma dokumenty ukończenia wyższej uczelni, co dziesiąta deklaruje wykształcenie niepełne wyższe lub pomaturalne. Zaledwie co dwudziesta respondentka ukończyła szkołę zawodową.

Reklama

Z Internetu najczęściej korzystają kobiety niezamężne (panny, rozwódki, wdowy) i osoby mieszkające z rodzicami - ponad 42 proc. 33 proc. ankietowanych ma męża i dzieci. Najwięcej z nich mieszka w mieście o liczbie mieszkańców przekraczającej 501 tys. (28,4), ale na wsi jest ich tylko o dziesięć procent mniej.

46,2% badanych kobiet korzystało sieci (do kwietnia) raz lub kilka razy od początku roku. Regularnie mniej więcej raz na tydzień około - 26,5%, kilka razy w tygodniu - 12,8%, codziennie lub prawie codziennie - 14,5%. Najczęstszym miejscem korzystania jest uczelnia lub szkoła - dla prawie 50%, na drugim miejscu jest praca - 36%, potem dom 27,4%. Swoje własne konto poczty elektronicznej ma co trzecia internautka.

Porównując te wyniki z badaniem Internet Monitor można powiedzieć, że kobiety rzadziej łączą się z siecią niż mężczyźni. Większość z mężczyzn korzysta z Internetu codziennie lub kilka razy w tygodniu. Zakupy w internecie wbrew pozorom nie są domeną kobiet. Z tej formy kiedykolwiek skorzystało zaledwie 4% badanych. Porównując do wyników badań Internet Monitora można powiedzieć, że internautki są mniej przekonane do zakupów internetowych niż mężczyźni internauci, spośród których zakupu w internecie dokonało już 8 proc. Być może wynika to z oferty zakupu za pośrednictwem sieci - programy komputerowe, sprzęt komputerowy - którą kobiety są mniej zainteresowane.

Co piąta internautka uważa, że w sieci jest jeszcze za mało serwisów dla kobiet, a z dobrego serwisu dla kobiet korzystałaby chętnie prawie połowa. Co dziesiąta internautka przyznaje, że istniejące już serwisy dla kobiet, są dobrze zrobione. Co trzeciej trudno jest znaleźć serwis dla kobiet w Internecie, choć tyle samo nie zgadza się z tym poglądem. 16% uważa, że internetowe strony zawierają bardziej aktualne informacje niż pisma dla kobiet, 12 % jest przeciwnego zdania.

Dowiedz się więcej na temat: Polka | półki | procent | dostęp | polki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje