Reklama

Polisy W(WW) Sieci

Firmy ubezpieczeniowe od dawna próbują wykorzystać internet jako nowy sposób na sprzedawanie polis - uważa "Gazeta Wyborcza". Najchętniej poprzez alianse z bankami, których strony WWW dzięki klientom korzystającym z internetowego dostępu do konta osobistego są idealnym miejscem do oferowania przy okazji innych usług finansowych.

Tak robi np. Warta, która sprzedaje polisy poprzez strony internetowe Kredyt Banku (obie firmy należą do tej samej grupy finansowej - belgijskiego KBC).

Reklama

"Pod strzechy" internautów trafiły już najpopularniejsze polisy komunikacyjne. Z pierwszym dniem kwietnia mBank, największy w kraju bank internetowy (800 tys. klientów, milion kont osobistych), pierwszy rozpoczął sprzedaż samochodowych polis Compensy. Właściciele rachunków bankowych w mBanku mogą zakupić polisę obowiązkowego ubezpieczenia OC, dobrowolne Autocasco (AC) oraz NNW. To pierwsza tego typu internetowa oferta w Polsce - dodaje dziennik.

Czy ubezpieczenia przez internet odniosą w Polsce sukces? "Jesteśmy dopiero na początku drogi" - mówią jednym głosem ubezpieczyciele. Coraz większy dostęp Polaków do sieci oraz rozwój internetu w sferze usług finansowych sprzyjają niewątpliwie tej formie sprzedaży ubezpieczeń. "Internet stwarza możliwość szybkiego, łatwego i taniego dotarcia klienta do oferty ubezpieczeniowej" - ocenia rzecznik Warty Lidia Deja.

Jedno jest pewne: jeśli ci, którzy stawiają na ekspansję w sieci, osiągną choćby zbliżony sukces jak ich odpowiednicy z innych gałęzi polskiego sektora usług finansowych, to do ich kies trafią grube miliardy - pisze "Gazeta Wyborcza"

Dowiedz się więcej na temat: "Wyborcza" | firmy | Gazeta Wyborcza | 'Gazeta Wyborcza' | internet | polisy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje