Pierwszy pociąg PKP IC z bezpłatnym WiFi

1 lipca 2014 roku z Warszawy do Katowic i Bielska-Białej pojechał pierwszy pociąg PKP Intercity (EIC Beskidy) z bezpłatnym dostępem do Internetu.

Usługę "Hot Spot T-Mobile" dostarczył T-Mobile Polska,. W lipcu br. usługa pojawi się w kolejnych pociągach. W styczniu tego roku PKP Intercity i T-Mobile Polska podpisały umowę, dzięki której pasażerowie otrzymają dostęp poprzez WiFi do Internetu, a w przyszłości również filmów, seriali oraz gier na pokładzie pociągów (więcej tutaj). - To innowacyjny projekt, nie tylko w skali Polski, ale i całej Europy - czytamy w komunikacie.

W pierwszym etapie projektu 30 wagonów zostało wyposażonych w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne, które dostarczył partner T-Mobile, czyli firma Nomad Digital, będąca światowym liderem w branży.

- Zaoferowanie WiFi dla pasażerów pociągów jest potwierdzeniem najwyższej jakości naszej sieci, zarówno w miastach jak i na terenach mało zaludnionych, po których często poruszają się pociągi. Usługa "Hot Spot T-Mobile" to ogromna wygoda dla klientów, ale również znakomita reklama sieci T-Mobile wśród klientów innych operatorów - powiedział Igor Matejov, członek zarządu T-Mobile, dyrektor ds. rynku biznesowego.

Pierwszy pociąg w trasie

Pierwszy skład z uruchomioną usługą, czyli Express InterCity Beskidy (EIC Beskidy), pojechał 1 lipca br. przez Katowice, do Bielska-Białej.

- Pociągi z WiFi pojawią się na najpopularniejszych trasach. Cieszymy się, że w ramach wakacyjnych podróży nasi klienci będą mogli przyjemnie spędzić czas swobodnie serfując w sieci - podkreślił Marcin Celejewski, prezes zarządu PKP Intercity.

Reklama

Jak to działa?

Korzystanie z usługi jest, jak czytamy w komunikacie, proste - wystarczy własne urządzenie (np. telefon, laptop, tablet) i jedno kliknięcie łączące z dostępną siecią. W początkowym okresie użytkowania WiFi będzie bezpłatne. Decyzja o finalnym kształcie usługi zostanie podjęta pod koniec 2014 roku na bazie wyników testów technicznych.

- Rozpoczęliśmy instalacje w następnych wagonach i wkrótce kolejne pociągi z WiFi będą mogły wyjechać  na tory. Jednocześnie będziemy obserwować działanie usługi, osiągane prędkości dostępu do Internetu czy wielkość zapotrzebowania na poszczególne usługi. Na bazie tych analiz będziemy optymalizować zasady funkcjonowania serwisu tak, aby wszyscy pasażerowie PKP Intercity mogli komfortowo korzystać z usługi - dodał Igor Matejov.

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: PKP | WiFi | Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy