Nowy układ graficzny Google

Google nadał wyszukiwarce nowy układ graficzny, który ma lepiej prezentować użytkownikowi możliwości, a także ujednolicić motywy graficzne poszczególnych funkcji wyszukiwania.

Najważniejszą nowością jest lista z opcjami na lewym marginesie strony z wynikami wyszukiwania. Do tej pory użytkownik mógł ją wyświetlać opcjonalnie. Lista opcji prezentuje opatrzone symbolami odnośniki do pozostałych usług wyszukiwania.

Ponadto wśród opcji umieszczono narzędzia, za pomocą których można ograniczać wyniki wyszukiwania, a także propozycje pokrewnych fraz wyszukiwania. Obszar opcji jest przy tym dostosowywany do typu wyszukiwania. W przypadku normalnego przeszukiwania stron WWW można skorzystać z opcji Najnowsze, która przy wyszukiwaniu obrazów jest nieobecna, ale w zamian za to ogranicza się wyniki wyszukiwania pod kątem rozmiaru, typu czy też koloru obrazu.

Oprócz wspomnianych filtrów wyszukiwania nowy układ wprowadza również pomniejsze zmiany obejmujące m.in. logo i sposób nawigacji, za pośrednictwem którego użytkownik przechodzi na kolejne strony wyników. Według informacji koncernu z Mountain View łącznie doszło do ponad stu pomniejszych poprawek w wyglądzie usługi. Google od dłuższego czasu eksperymentował z nowym układem; niektórzy użytkownicy już wcześniej mogli śledzić te przymiarki.

Reklama

HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: Google | układ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy