Mozilla umożliwi personalizację treści na stronach internetowych

Mozilla chce usprawnić mechanizm personalizacji treści na odwiedzanych przez nas stronach internetowych.

Reklamy generowane na podstawie zainteresowań czy wyszukiwanych treści nikogo już nie dziwią. W przypadku kontentu na stronie sprawa wygląda jednak zupełnie inaczej. Odwiedzając bowiem wybraną stronę, internauta zawsze widzi te same materiały i dopiero wtedy rozpoczyna indywidualne wyszukiwanie. Mozilla rozpoczęła prace nad nowym systemem personalizacji treści, który może w przyszłości dopasować interesujące nas informacje na podstawie wyników wyszukiwania.

Zespół Mozilla Labs pracuje nad stworzeniem indywidualnego profilu użytkownika, który w założeniach ma zmieniać się na podstawie historii wyszukiwania. Zebrane dane będą następnie przesyłane serwisom internetowym, które na tej podstawie będą generowały użytkownikom treści najbardziej dopasowane do wyników wyszukiwania. Ponadto takie miejsca jak Firefox Marketplace, będą mogły polecać nam określone aplikacje nawet wówczas, gdy odwiedzamy stronę po raz pierwszy. System ten został już udostępniony serwisowi zajmującemu się hostingiem slajdów LUMAscape, wydawcy Hubert Burda Media oraz TheActiveTimes i TheDailyMeal. Jeśli spotka się z zainteresowaniem, Mozilla udostępni swój patent kolejnym wydawcom.
 
W teorii pomysł wydaje się ciekawy, jednak może zarówno ograniczyć dostęp do wybranych materiałów, jak i okazać się nie do końca precyzyjny, co obserwujemy już teraz w przypadku reklam. Szczegółów dotyczących wprowadzenia tego systemu na szeroką skalę póki co nie ujawniono.

Reklama

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: Mozilla | Wyszukiwarka internetowa | Firefox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy