McDonald's szykuje się na wejście do metawersum!
Popularna na całym świecie sieć fast foodów nie zamierza przegapić okazji do pozyskania nowych klientów i zaspokojenia potrzeb wiernych konsumentów. Wszystko wskazuje na to, że McDonald's jest gotowe, by razem z użytkownikami wejść do metawersum.
Coraz głośniej robi się o tzw. metawersum, czyli przestrzeni w świecie wirtualnym, w której człowiek będzie mógł pracować, odpoczywać, spotykać się ze znajomymi i relaksować przy grach wideo. Już jakiś czas temu Mark Zuckerberg zapowiedział, że głównym celem jego firmy jest stworzenie właśnie takiego miejsca. Nie powstanie ono jednak wcześniej niż za 10-15 lat.
Nie zmienia to faktu, że już teraz wiele firm przygotowuje się na wejście do wirtualnego świata wraz z użytkownikami. W końcu metawersum ma w założeniu przypominać świat rzeczywisty, a co za tym idzie, znajdą się tam kina, parki rozrywki, kluby i sklepy odzieżowe. Firmy takie jak Nike już teraz przymierzają się do wypuszczenia kolekcji cyfrowych ubrań. Prawdopodobnie użytkownicy metawersum będą musieli kupić przedmiot, by móc go założyć swojemu awatarowi. W przybliżeniu mogłoby to działać, jak systemy płatnych skórek w grach wideo.