Koniec GeoCities

GeoCities, jeden z najbardziej znanych i popularnych serwisów początku internetu, został zamknięty. Od dziesięciu lat był on własnością Yahoo!.

GeoCities narodził się w 1994 roku. Był to serwis webhostingowy, który umożliwiał założenie własnej strony internetowej w konkretnym "mieście". Nazwy poszczególnych miejscowości odpowiadały nazwom istniejących miejsc.

Reklama

W połowie 1995 roku serwis zaistniał na rynku jako Beverly Hills Internet. Posiadał on katalog internetowy, w skład którego wchodziły "sąsiedztwa", takie jak Hollywood, WallStreet czy Colosseum. Pozwolono użytkownikom zakładać własne witryny, z czasem dodano czaty i inne mechanizmy społecznościowe.

Serwis bardzo szybko się rozwijał, a w 1998 trafił na giełdę. Pół roku później, w styczniu 1999 został kupiony przez Yahoo! za ponad 3,5 miliarda dolarów. GeoCities zaczęło tracić jednak użytkowników. W końcu, 26 października 2009 roku Yahoo! oficjalnie zamknęło GeoCities. Nie można już zakładać tam witryn, a obecni użytkownicy serwisu są zachęcani do korzystania z płatnego Yahoo! Web Hosting.

Specjaliści wskazują na znaczenie serwisu GeoCities dla rozwoju sieci. Umożliwił on olbrzymiej liczbie osób założenie własnej witryny, pokazał, że można stworzyć bardzo popularny serwis i... nie przyniesie on zarobków. Dla Yahoo! GeoCities był straconą okazją. Na jego podstawie firma już 10 lat temu mogła bowiem tworzyć serwis społecznościowy.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: yahoo | serwis

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje