Kolejna chińska strata Google

Google zanotował kolejną poważną stratę na chińskim rynku. Trzeci w Chinach pod względem liczby użytkowników i 15. na świecie portal Sina.com.cn zrezygnował z wyszukiwarki Google i zastąpił ją własnym produktem.

Sina ma około 280 milionów zarejestrowanych użytkowników i rejestruje niemal miliard odsłon dziennie. Koncern Page'a i Brina coraz bardziej ustępuje też swojemu głównemu przeciwnikowi - Baidu. Od czasu, gdy Google po sporze z chińskim rządem przeniósł serwery do Hongkongu, straty Google rosną szybciej niż wcześniej.

Amerykański gigant wyszukiwarkowy nie chciał mówić o szczegółach umowy z Sina, ale jego przedstawiciele stwierdzili, iż ogłosili "w ubiegłym roku, że z czasem nie będziemy używali cenzurowanych wyników wyszukiwania".

Reklama

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy