Kategorie Imagine Cup 2009

W jakich kategoriach będą ze sobą konkurować zawodnicy z całego świata?

Projektowanie oprogramowania

Najbardziej prestiżowa ze wszystkich kategorii. Jej głównym założeniem jest stworzenie rzeczywistych programów i aplikacji, które wykorzystują technologię i narzędzia Microsoft. W grę wchodzi nie tylko oprogramowanie przeznaczone dla komputerów osobistych - studenci powinni wziąć również pod uwagę możliwości, jakie dają urządzenia przenośne. Podczas eliminacji krajowych oraz finałów najlepsze drużyny będą prezentować swoje projekty przed panelem międzynarodowych sędziów.

Reklama

Kryteria oceny wymagają od studentów kreatywności jak i zaangażowania. Finały krajowe w kategorii Projektowanie oprogramowania odbędą się w Polsce 12-13 maja.

Projektowanie systemów wbudowanych

Zadanie w tej kategorii polega na stworzeniu własnego urządzenia, którego wykorzystuje system Windows Embedded CE 6.0 R2 oraz dostarczoną przez Microsoft platformę E-box 4300.Projektowanie systemów wbudowanych stawia uczestnikom wyzwanie, aby wyszli poza pulpit komputera pracując zarówno na płaszczyźnie sprzętowej jak i programowej tworząc urządzenie, które ma być przydatne dla ludzkości.

W zeszłorocznej edycji polski zespół Aero@Put zdobył w tej kategorii trzecie miejsce, prezentując automatycznie działający mini-helikopter stworzony z myślą wykorzystaniu przez rolników do mierzenia poziomu zanieczyszczeń na danym terenie.

Projektowanie gier

Celem konkurencji jest stworzenie nowej gry komputerowej wykorzystującej Microsoft's XNA Game Studio 3.0 oraz Visual Studio. Gry uczestników powinny stanowić ilustrację hasła przewodniego Imagine Cup 2009: "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości".

Konkurs stanowi szansę stworzenia własnej gry komputerowej jednocześnie pomagając zmienić globalną społeczność. Może również stanowić znaczący krok w obiecującej karierze developera gier komputerowych lub przedsiębiorcy w tej dziedzinie. To okazja dla uczestników na zbudowanie całej gry od podstaw.

Technologie informatyczne

Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu, wdrożeniu i utrzymaniu systemu informatycznego, który będzie schludny, funkcjonalny, wydajny i bezpieczny. W tej wymagającej konkurencji studenci będą musieli wykazać się wiedzą z zakresu nauki o sieciach, bazach danych oraz serwerach. Powinni także zaprezentować swoje zdolności analityczne i umiejętności podejmowania trudnych decyzji w środowisku IT.

Roboty to nie tylko przekładnie, tryby i przewody - żaden robot nie będzie działał bez wyrafinowanego algorytmu, który pozwoli interpretować otoczenie i wchodzić z nim w interakcję. Ta konkurencja ma formę matematycznego biegu z przeszkodami, w którym uczestnicy będą musieli się zmierzyć w serii łamigłówek i zadań z zakresu programowania i budowania algorytmów, po to, aby wykazać się zdolnością rozumienia potencjału, jaki w naszym świecie stanowią roboty.

We wcześniejszych edycjach Imagine Cup ta kategoria nosiła nazwę Algorytmy, a Polacy święcili w niej triumfy. W tym roku zmieniono formułę, ale nadal liczymy na naszych reprezentantów.

MashUp

Zadaniem uczestników konkurencji MashUp jest stworzenie nowej i użytecznej aplikacji Web 2.0, która będzie związana z mottem Imagine Cup. Używając Microsoft PopFly (strona internetowa Microsoft pozwalającą na tworzenie stron WWW, gadżetów oraz zaawansowanych aplikacji przy wykorzystaniu Microsoft Silverlight) studenci zbudują nowe aplikacje korzystające z danych i usług dostępnych w internecie, które będą mogły być efektywnie wykorzystywane przez innych użytkowników globalnej sieci.

Fotografia

W tej kategorii zadaniem uczestników jest przekazanie historii dotyczącej kluczowych problemów w formie foto-eseju składającego się z inspirujących obrazów.

Film krótkometrażowy

W tej konkurencji studenci mają za zadanie stworzyć oryginalny film krótkometrażowy i wykazać się doświadczeniem na wszystkich etapach jego produkcji - od koncepcji aż po montaż i edycję.

Design

Celem kategorii Design jest stworzenie innowacyjnego projektu, który ułatwi interakcję pomiędzy ludźmi i maszynami. Będzie to możliwe dzięki studentom, którzy poprzez technologię wyrażą swoją kreatywność. Nowy, innowacyjny design powinien nawiązywać do motywu przewodniego Imagine Cup 2009.

Do 9 kategorii dochodzą jeszcze specjalne wyróżnienia-kategorie. W tym roku są to kolejno: Accessibility, Parallel Computing, Design for Development, MultiPoint Education i Interoperability.

WSZYSTKIE INFORMACJE DOTYCZĄCE KONKURSU MOŻNA ZNALEŹĆ NA STRONIE

http://www.microsoft.com/poland/edukacja/imaginecup

Więcej o kategoriach Imagine Cup 2009 w materiałach wideo!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: design | studenci | Microsoft | projektowanie | "Imagine" | Imagine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy