Jakie tajemnice ukrywają internauci

36 procent mężczyzn i 25 procent kobiet ukrywa przed partnerami swoją aktywność w sieci. Jakie są tajemnice internautów?

O ile bankowość internetowa, pornografia i hazard to domena męskiej części internautów, to kobiety ukrywają przede wszystkim swoje zakupy internetowe. Aż 24 procent kobiet obawia się, że ich partner zobaczy, że oglądały pornografię w sieci. Badanie przedstawiające obecną sytuację w sieci zaprezentowała firma Microsoft, która przeprowadziła je w 21 krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Badanie przeprowadzono poprzez portal MSN na grupie ponad 11 551 internautów na przełomie lutego i marca 2011 roku.

Reklama

69 procent internautów obawia się wirusów, które mogą pobrać przeglądając strony internetowe. Ważne są dla nich także bezpieczeństwo danych, prywatność, szybkość działania oraz to, by interfejs stron oraz mechanizmy zakupowe czy bankowe były jak najprostsze. Już dziś domagamy się materiałów wideo w jakości HD i w trójwymiarze.

Dla polskich respondentów biorących udział w badaniu, najważniejszym czynnikiem podczas surfowania po internecie jest prędkość dotarcia do informacji (70 proc.). Spytani o treść, na którą mogliby poczekać dłużej, 47 proc. wskazało na pliki wideo, 46 proc. na serwisy informacyjne, a 42 proc. na pliki muzyczne. Jednocześnie polscy internauci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa w porównaniu do ich kolegów z innych państw regionu EMEA. W przypadku gdy podejrzewamy, że plik może być zainfekowany, 61 procent z nas nie pobiera go. Bezpieczeństwo internetowe nie ma znaczenia dla 5 procent polskich internautów.

- Należy pogratulować ostrożnościowego podejścia Polaków do treści pobieranych z Internetu - powiedział Patryk Góralowski z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy Internet Explorer 9 na polskim rynku. Cieszę się, że nasze działania wskazujące na możliwe zagrożenia wynikające z nieodpowiedzialnego i lekkomyślnego używania internetu zaowocowały takim wynikiem. Bezpieczeństwo było jednym z najważniejszych obszarów podczas prac nad Internet Explorer 9.

Internauci w Europie jednak lubią ryzyko

Aż 32 procent konsumentów przyznaje się do pobierania z internetu podejrzanych plików. Najbardziej beztroskie podczas przeglądania internetu są młodzi ludzie w wieku 14 -17 lat. Aż 57 proc. z nich naraża się na ryzyko cyberataku pobierając podejrzane pliki.

Prywatność jest głównym zmartwieniem

Badanie wskazało, że duża liczba par ukrywa przed sobą, co tak naprawdę oglądają w internecie. Tak jak w życiu realnym to mężczyźni okazują się być bardziej skryci: 36 proc. z nich obawia się odkrycia przez partnerki ich aktywności online, podczas gdy wśród kobiet, takiej sytuacji obawia się tylko 25 proc. badanych. Jeżeli chodzi o ukrywane przez mężczyzn strony, prowadzi bankowość internetowa (62 proc.), zaraz za nią są strony zawierające treści pornograficzne (60 proc.). Jeden na pięciu mężczyzn (20 proc.) obawia się ujawnienia swoich skłonności do hazardu.

Może się wydawać, że to kobiety są bardziej skłonne do ukrywania zakupów w sklepach internetowych, jednak badanie pokazuje, że jest inaczej. Aż 36 proc. badanych mężczyzn wolałoby utrzymać swoje zakupy w internecie w tajemnicy, podczas gdy wśród kobiet jest to 32 proc. Dwadzieścia cztery procent kobiet obawia się, że ktoś może zobaczyć strony zawierające treści pornograficzne, które odwiedziły.

- Nasze badanie pokazało, że ponad jedna czwarta użytkowników internetu poświęca więcej czasu na wybór papieru toaletowego niż na wybór przeglądarki internetowej, co sugeruje, że ludzie nie doceniają wpływu, jaki wybór przeglądarki ma na ich bezpieczeństwo podczas przeglądania stron internetowych - powiedział Góralowski.

Konsumenci nie są zadowoleni ze stanu sieci

Badanie firmy Microsoft pokazało, że 92 proc. ankietowanych uważa, że dzisiejsze strony internetowe stać na więcej niż pokazują, podczas gdy 65 proc. postrzega internet jako źródło zawierające strony różnej jakości. Konsumenci pragną lepszej jakości rozrywki online. Ponad połowa badanych (57 proc.) powiedziała, że chce oglądać w internecie filmy w jakości HD, a ponad jedna trzecia (36 proc.) przyznała, że czeka na dostęp do materiałów 3D.

Dowiedz się więcej na temat: jacy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje