Jak chronić się przed atakiem phishingowym

Klienci banku PKO Banku Polskiego otrzymali fałszywe maile informujące ich o konieczności podania swoich danych - było to precyzyjnie przygotowane oszustwo, które przypomniała nam o tym, jak łatwo można stracić swoje oszczędności.

Klienci PKO otrzymali fałszywą korespondencję w poniedziałek - był to przygotowany przez cyberprzestępców atak phishingowy (wykorzystanie fałszywych stron internetowych do zdobycia informacji o kliencie banku). Dokładnie piszemy o nim w materiał próbie oszustwa klientów PKO . Warto zatem raz jeszcze przypomnieć, jak unikać ataków phishingowych.

Reklama

Bronimy się przed phishingiem

Pierwszą barierą ochroną przed zagrożeniami pochodzącymi z internetu jest specjalny filtr witryn WWW. Darmowe narzędzie w postaci specjalnej "wtyczki" do przeglądarki internetowej pozwala na szybie zidentyfikowanie witryny i wykazanie czy jest ona bezpieczna.

Cechą wyróżniającą atak phishingowy od np. zagrożeń typu spyware jest fakt, iż ofiara dobrowolnie podaje loginy, hasła dostępowe lub numery kart kredytowych. Indywidualne ataki phishingowe mogą być przeprowadzane np. za pośrednictwem komunikatora lub poprzez telefon, jednakże działania zakrojone na szeroką skalę - tak jak to miało miejsce w przypadku banku PKO BP - najczęściej wykorzystują specjalnie spreparowane wiadomości e-mail oraz strony WWW.

Aby skutecznie chronić się przed phishingiem, użytkownicy domowi powinni przede wszystkim zaopatrzyć się w odpowiednią aplikację zabezpieczającą. Zainstalowany program musi posiadać funkcję antyphishing, czyli moduł wykrywający spreparowane wiadomości e-mail lub strony www. Niestety sam program nie wystarczy - niezbędna jest świadomość zagrożenia oraz podstawowa wiedza na temat korzystania w internecie z usług bankowości elektronicznej.

Porady jak uniknąć oszustw phisingowych - następna strona

Dowiedz się więcej na temat: certyfikat | e-mail

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje