Reklama

iPhone 4G jako przynęta

Firma Sophos ostrzega internautów przed oszustami wykorzystującymi iPhone'a nowej generacji jako przynętę do gromadzenia adresów e-mail i innych danych osobowych. Przestępcy obiecują darmowy egzemplarz telefonu dla każdego, kto poda informacje o sobie.

Firma Sophos przechwyciła spam z zaproszeniem do wzięcia udziału w testach kolejnej wersji telefonu Apple, który został okrzyknięty przez media jako iPhone 4G. Jak podaje treść wiadomości, każdy, kto wypełni formularz rejestracyjny, będzie mógł wypróbować i zachować na własność nowego iPhone'a. Badacze z firmy Sophos odkryli także skoordynowaną kampanię na portalu społecznościowym Twitter, gdzie spamerzy, wykorzystując avatary młodych, seksownych kobiet, obiecują użytkownikom "darmowe iPhone'y 4G".

Reklama

Jednakże, kliknięcie na linki zawarte w kampanii przekierowuje użytkowników do witryny, która wymaga podania prywatnych informacji, takich jak nazwisko, adres, dane kontaktowe, e-mail i datę urodzenia.

- Nawet jeśli nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany przez firmę Apple i premiera nie nastąpi w ciągu kilku następnych miesięcy, w internecie jest dużo szumu na temat iPhone'a 4G - powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. W przypływie emocji, niektórzy użytkownicy mogą ślepo przekazać swoje dane osobowe w nadziei, że otrzymają przedpremierową wersję jednego z najgorętszych gadżetów 2010 roku. Ale niedbałe obchodzenie się ze swoimi danymi naraża na więcej spamu w przyszłości i kosztowne konsekwencje kradzieży tożsamości - ostrzegł Cluley.

- Apple to firma, która obsesyjnie strzeże tajemnic o swoich produktach - należy zadać sobie pytanie, czy Apple naprawdę rozdawałoby swoje produkty do testów jeszcze przed ich oficjalnym ogłoszeniem? Bezpieczeństwo wokół iPhone'a 4G stoi na wysokim poziomie - przekonał się o tym redaktor na blogu Gizmodo, którego dom przeszukała policja po tym, jak twierdził, że dostał w swoje ręce prototyp iPhone'a 4G - kontynuuje Cluley. Czasami ludzie tracą zdrowy rozsądek, gdy przytrafia się okazja dorwania nowego gadżetu? i to złe wieści dla bezpieczeństwa osobistego i prywatności.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: dane osobowe | e-mail | apple | firma | iphone | przynęta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje