Internauci wygrali z Facebookiem - gigant zapłaci 10 mln dol.

Społecznościowy gigant - Facebook - w ramach ugody zdecydował się zapłacić 10 mln dolarów za to, że bezprawnie wykorzystywał wizerunek swoich użytkowników w reklamach.

W ostatni weekend ujawniono, że Facebook zdecydował się pójść na ugodę, w wyniku której musi wpłacić na cele charytatywne okrągłe 10 mln dolarów. Chodzi o pozwanie przez użytkowników twierdzących, że ich wizerunek został bezprawnie wykorzystany w reklamach oznaczanych jako "sponsorowane". Są to reklamy, w których widzimy, jakie marki polubili nasi znajomi.

Facebooka pozwało pięć osób, ale kalifornijski sąd uważa, że naruszenia mogły dotyczyć nawet co trzeciego Amerykanina. Taki pozew mógł kosztować firmę miliardy.

Reklamy z nazwiskami naszych znajomych, którzy pulubili daną stronę to niezwykle skuteczna forma marketingu. Sheryl Sandberg mówi, że jest ona nawet do trzech razy skuteczniejsza niż taka, która nie odnosi się do znajomych użytkowników. Internauci uważają, że serwis nie ma prawa upubliczniać informacji o tym, jakie marki lubią. Tym bardziej nie ma prawa wykorzystywać ich danych osobowych i zdjęć. Nawet jeśli to zgodne z regulaminem serwisu.

Reklama

Michał Wilmowski

http://vbeta.pl

vbeta
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | internauci | cyberbezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy