Identyfikatory dla małolatów

Firma VeriSign zaprezentowała opracowaną przez siebie technologię cyfrowej identyfikacji internautów w wieku szkolnym. Jak podaje serwis ZDNet, system jest oparty na tokenach, które, po podłączeniu do portu USB komputera, umożliwiają dzieciom szyfrowanie korespondencji, uzyskanie dostępu do przeznaczonych dla nich stron internetowych, czy dokonywanie zakupów, wymagających podpisu internetowego.

Firma VeriSign zaprezentowała opracowaną przez siebie technologię cyfrowej identyfikacji internautów w wieku szkolnym. Jak podaje serwis ZDNet, system jest oparty na tokenach, które, po podłączeniu do portu USB komputera, umożliwiają dzieciom szyfrowanie korespondencji, uzyskanie dostępu do przeznaczonych dla nich stron internetowych, czy dokonywanie zakupów, wymagających podpisu internetowego.

Wspólny projekt VeriSign i i-Safe ma chronić młodych internautów przed niepożądanymi treściami i kontaktami w Sieci oraz umożliwić kontrolę e-commerce, skierowanego do tej grupy. Twórcy wskazują na fakt, że liczba dzieci, korzystających w USA z Internetu szybko rośnie. Obecnie, według danych Departamentu Handlu, regularnie korzysta z Sieci 48 milionów Amerykanów w wieku od 5 do 17 lat, a w przyszłym roku liczba ta ma przekroczyć 77 milionów. Według planów VerSign i i-Safe, w przyszłości darmowe tokeny otrzymywałyby wszystkie dzieci z chwilą zapisywania się do szkoły. W tej chwili partnerzy wdrażają program pilotażowy w Kentucky i Nebrasce, a w niedalekiej przyszłości także w trzech kolejnych stanach. Przedstawiciele VeriSign mówią w związku z tym o prawie każdego ucznia do rzeczywistej ochrony, a nawet o zmianie kulturowej, jakiej ma dokonać ich wynalazek. Część komentatorów pozostaje jednak sceptyczna: według Dana Moniza z Electronic Frontier Foundation wprowadzanie obecnie tej infrastruktury wydaje się wciąż przedwczesne, zważywszy że dostęp do wielu stron dla dzieci i młodzieży nie wymaga identyfikacji. Moniz nie wyklucza jednak, że aprobata władz dla upowszechnienia tej technologii wymusiłaby odpowiednie zmiany.

Reklama

(Enter)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy