Google zlikwidowało największe oszustwo reklamowe w historii

Google chwali się, że w ostatnich miesiącach prowadziło szeroko zakrojoną kampanię walki z fałszywymi reklamami, dezinformacją, a także zlikwidowało jedno z największych oszustw reklamowych w historii.

Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe. W minionym roku usunięto 2,3 miliarda reklam w związku z naruszeniem zarówno nowych, jak i istniejących zasad, w tym prawie 207 tysięcy reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tysięcy ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 milionów reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu. W raporcie  Trust & Safety in Ads czytamy, że firma usuwa ponad sześć milionów szkodliwych reklam, każdego dnia.

 W 2018 roku Google współpracowało z zajmującą się bezpieczeństwem cyfrowym firmą White Ops, z FBI, a także innymi, podobnymi organizacjami z branży, aby usunąć jedno z największych i najbardziej złożonych, międzynarodowych oszustw reklamowych, z jakim kiedykolwiek przyszło się jej mierzyć. W ramach operacji "3ve" przestępcy zastosowali taktykę, w której wykorzystali centra danych, zainfekowane złośliwym oprogramowaniem komputery, sfałszowane domeny i spreparowane strony internetowe do generowania zapytań ofertowych w systemach reklamowych. Łącznie przestępcy przygotowali ponad 10 tysięcy fałszywych domen, które w szczytowym momencie generowały ponad 3 miliardy zapytań dziennie.

"Ludzie stojący za “3ve" robili wszystko, by uniknąć naszych narzędzi, nam jednak udało się w skoordynowany sposób usunąć ich cyfrową infrastrukturę. Sprawę przekazaliśmy do FBI i pod koniec ubiegłego roku osiem osób zostało postawionych w stan oskarżenia, za m.in. kradzieże tożsamości i pranie brudnych pieniędzy" - opisuje Scott Spencer z Google.. 

Firma obiecuje, że dalej będzie pracować nad procedurami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa w internecie. "W 2019 roku ochrona i tworzenie bezpiecznego ekosystemu reklamowego wciąż jest dla nas najwyższym priorytetem" - dodaje Google.

Dowiedz się więcej na temat: Google AdWords

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje