Reklama

Google przestanie śledzić użytkowników?

Google zaczęło podejmować kroki niezbędne do odejścia od śledzenia zainteresowań użytkowników. Jak sprawa będzie wyglądała w przyszłości?

Google poinformowało na swoim blogu o nowych planach związanych z śledzeniem użytkowników za pośrednictwem plików cookie oraz innych mechanizmów. Jasno wyrażając swoje zamiary, Google określiło, iż dołączy do innych firm z branży technologii reklamowych, które planują zastąpić pliki cookie innymi, alternatywnymi identyfikatorami.

Po wycofaniu plików cookie innych firm, Google nie będzie tworzyło alternatywnych identyfikatorów do śledzenia osób przeglądających internet - firma nie będzie ich także wykorzystywała w swoich produktach. Google nie musi śledzić osób pod kątem reklam, ponieważ śledzenie grupowe jest w rzeczywistości lepiej dostosowane do myślenia reklamodawców. Technologia śledzenia plików cookie w grupach już działa w oparciu o mechanizmy amerykańskiej firmy.

Reklama

Google wierzy, że zapewnienie trafnych reklam nie musi być związane ze śledzeniem poszczególnych osób - w tym przypadku będzie sprawdzał się opisywany wyżej mechanizm śledzenie w grupie. Całość ma być skuteczna zarówno dla reklamodawcy, jak i użytkownika.  


INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Google

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama