Google najbardziej znaną marką

Internetowa wyszukiwarka "Google" została wybrana przez 4 tys. ekspertów z branży reklamowej marką roku 2003. Wyniki ankiety zebrała firma Interbrand, w której badaniu chodziło o stworzenie rankingu firm, które w minionym roku były najbardziej widoczne.

Internetowa wyszukiwarka "Google" została wybrana przez 4 tys. ekspertów z branży reklamowej marką roku 2003. Wyniki ankiety zebrała firma Interbrand, w której badaniu chodziło o stworzenie rankingu firm, które w minionym roku były najbardziej widoczne.

Pomysłodawcy przedsięwzięcia nie chcieli wyłonić marki najbardziej znanej (w tej klasyfikacji od lat wygrywa Coca-Cola), lecz sprawdzić, które firmy najlepiej radziły sobie z komunikowaniem się z klientami podczas 12 miesięcy ubiegłego roku.

Wygrało Google przed firmą Apple, która od czasu wejścia na rynek muzyczny notuje renesans popularności. Trzecia pozycja przypadła "Mini", a więc kultowej marce samochodu reaktywowanej przez BMW. W klasyfikacjach regionalnych liderzy byli nieco inni: w regionie Azji i Pacyfiku zwyciężyło Sony, w Europie i Afryce - Ikea, w Ameryce Południowej produkująca cement firma Cemex, a w USA Apple pokonało Google.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama