Reklama

Facebook: zmiany w ustawieniach prywatności

Pod wpływem nacisku ze strony użytkowników, Facebook obiecał w najbliższych tygodniach uprościć politykę prywatności.

Zgodnie z obliczeniami podanymi przez dziennik "New York Times", regulamin i polityka prywatności Facebooka jest obecnie dłuższa niż Konstytucja Stanów Zjednoczonych. To jednak nie oznacza, że informacje o użytkownikach są bezpieczniejsze. Kwestia prywatności i ochrony danych w najpopularniejszym serwisie społecznościowym była w ostatnim czasie mocno krytykowana zarówno przez media, jak i użytkowników, którzy w liczbie ponad 5 tysięcy zadeklarowali odejście z Facebooka z dniem 31 maja.

Reklama

Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach, Facebook dokonał zmiany polityki prywatności, w wyniku której większość informacji stało się w domyśle publicznymi. Aby móc zmienić narzucone ustawienia, trzeba "odkliknąć" ponad 50 pozycji ze skomplikowanego menu. Wprowadzone zmiany Facebook tłumaczył tym, że chcieli zaoferować użytkownikom najbardziej kompleksową i szczegółową kontrolę tego, co jest widoczne na ich temat. To się bez wątpienia udało, gdyż jak obliczył "New York Times", użytkownik może wybierać wśród 170 opcji.

Tim Sparapani, szef Facebooka ds. polityki prywatności, powiedział w wywiadzie radiowym, że z powodu tak dużej fali frustracji zostaną wprowadzone zmiany. - Myślę że już za kilka tygodni dostarczymy użytkownikom uproszczone ustawienia profilu publicznego do wyboru - zapowiedział Sparapani. \

Oto zapis wywiadu:

Media2

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: times | The New York Times | Facebook

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje