Reklama

Dlaczego ludzie nie chcą używać Facebooka

Brak konta na Facebooku to podobno towarzyskie samobójstwo. Niektórzy jednak w ogóle się tym nie przejmują. Co powstrzymuje internautów przed założeniem profilu w serwisie Marka Zuckerberga?

Kwestią często podnoszoną w dyskusjach na temat mediów społecznościowych jest prywatność. Facebook, jeszcze 3-4 lata temu uważany za innowacyjną platformę dla młodych i ambitnych, teraz coraz częściej jest krytykowany jako firma, która weszła w posiadanie ogromnej ilości danych. Widać tu pewną analogię do Google - obie firmy, oferując ciekawe i atrakcyjne usługi, stały się w końcu tak popularne, że zaczęły być postrzegane przez pryzmat pozycji rynkowej. A jak pokazuje przykład Microsoftu, jakiekolwiek skojarzenia z monopolem oznaczają wizerunkową katastrofę.

Reklama

W takim kontekście mogą dziwić wyniki przeprowadzonych przez Wedbush Securities badań dotyczących powodów, dla których internauci nie korzystają z Facebooka. Wbrew pozorom najistotniejszy nie jest problem prywatności i bezpieczeństwa - te kwestie znalazły się bowiem na drugim miejscu - ale przekonanie, że konto na Facebooku oznacza marnowanie cennego czasu.

Wśród innych przyczyn wymienianych jako powód ignorowania Facebooka znalazły się: brak wolnego czasu, brak wiedzy, czym jest Facebook i nieumiejętność korzystania z serwisu. Co ciekawe, przekonanie, że Facebook marnuje nasz czas, jest coraz powszechniejsze - w ciągu miesiąca opinia ta zyskała na popularności (52 do 56 proc.).

Zastanawiam się, czy opinia o marnowaniu czasu może być związana z coraz większą liczbą funkcji dostępnych dla użytkowników Facebooka. Serwis, który przed laty był prostą aplikacją pozwalającą na organizację sieci znajomych, stał się platformą pełną różnych gier, kampanii marketingowych i mało istotnych komunikatów.

Łukasz Michalik

Źródło: http://vbeta.pl

vbeta

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Facebook

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje