Cyberprzestępcy atakują klientów banku BZ WBK

Poinformowano o wykryciu nowego ataku phishingowego na klientów banku BZ WBK.

Wiadomość e-mail docierająca do internautów zawiera załącznik z formularzem, w którym klient banku jest proszony o podanie danych dotyczących jego karty Visa/MasterCard. Atak został przygotowany bardzo prymitywnie i łatwo rozpoznać, że docierająca wiadomość jest sfałszowana.

Wiadomości e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera ze sfałszowanego adresu contact@indywidualni.bzwbk.pl, jej temat to "Dezaktywacja konta", a treść jest następująca:

"Zdezaktywowales(as) swoje konto na Visa/MasterCard.

Reklama

Wylaczyles(as) swoje konto na Visa/MasterCard. W kazdym momencie mozesz

przywrocic swoje konto, uzywajac swojego Visa/MasterCard.

Bedziesz mogl korzystac ze strony jak dawniej.

Pobierz "Bank Zachodni WBK Visa-MasterCard"

Dziekujemy

Zespol Bank Zachodni WBK"

Jak widać, język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków. Wiadomość zawiera załącznik o nazwie konto.htm. Po jego kliknięciu na ekranie komputera pojawia się formularz, w którym użytkownik jest proszony o podanie szczegółowych danych dotyczących jego karty Visa/MasterCard. Formularz zawiera następujące pola (również zapisane bez polskich znaków): "Numer karty kredytowej, Imie, Nazwisko, Haslo Verified By Visa/MasterCard Secure Code, Data waznosci, Kod CVV2".

Po wypełnieniu pól formularza i kliknięciu przycisku "Kontynuuj" dane karty użytkownika mogą trafić w ręce cyberprzestępców.

Kaspersky Lab Polska podkreśla, że bank BZ WBK nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji. Cyberprzestępca nielegalnie wykorzystał wizerunek banku BZ WBK. Przypominamy, że żadna instytucja finansowa nie wysyła w e-mailach próśb o podawanie jakichkolwiek danych swoich klientów.

Phishing jest formą cyberprzestępstwa lub oszustwa opartego na socjotechnice. Nazwa jest świadomym błędem w pisowni terminu 'fishing' oznaczającego łowienie ryb. Termin "phishing" odnosi się do procesu zbierania (kradzieży) danych przez przestępców. W typowym ataku phishingowym cyberprzestępca tworzy replikę strony WWW dowolnej instytucji lub portalu. Następnie rozpoczyna się "phishing": przy użyciu technik spamowych wysyłane są wiadomości e-mail imitujące prawdziwą korespondencję wysyłaną przez różne instytucje. Atakujący może wykorzystywać prawdziwe logo firmy, nienaganny styl korespondencji handlowej, a nawet prawdziwe nazwiska osób należących do zarządu.

Wszystkie takie wiadomości mają jeden cel: nakłonienie odbiorców do kliknięcia zawartego w liście odsyłacza lub załącznika. Wówczas, użytkownik jest kierowany bezpośrednio do fałszywej strony WWW, na której - jeżeli da się złapać - wprowadza poufne informacje dotyczące numerów kont bankowych, kart kredytowych, haseł dostępu itp. lub pobiera szkodliwy kod, który następnie instalowany jest w systemie.

- Musimy pamiętać o tym, aby wszystkie e-maile zawierające odsyłacze lub załączniki traktować ze wzmożoną ostrożnością", mówi Piotr Kupczyk, dyrektor działu prasowego w Kaspersky Lab Polska.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: cyberbezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy