Content marketing a SEO w 2018 roku

Do tej pory content marketing znany był tylko w teorii, rzadko kiedy rozwiązanie to stosowano w praktyce. W chwili obecnej jest ważnym narzędziem sprawdzającym się zarówno w reklamie, jak i w pozycjonowaniu stron internetowych. W miarę wzrostu popularności content marketingu, rosną też oczekiwania odbiorców, a co za tym idzie konieczne staje się użycie nowatorskich metod, aby uzyskać długofalowy sukces. O jakich metoda mowa?

Content marketing a SEO

Po wprowadzeniu legendarnych już zmian w Google i zmianie przyzwyczajeń internautów, promowanie stron w wynikach wyszukiwania nie jest już takie proste. Działania prowadzone przez specjalistów od SEO, mające na celu zwiększenie widoczności wskazanej strony w wynikach wyszukiwania, zostały radykalnie zmienione. Nie wystarczy zdobywać dużej ilości linków bez względu na jakość, aby znaleźć się na szczycie rankingu. 

W tej chwili stawia się na optymalizację stron i jakość treści, jaka się na nich znajduje. Jeszcze kilka lat temu z marketingu treści jako metody służącej do pozyskiwania naprawdę wartościowych linków mogli korzystać jedynie najwięksi, których było na to stać. Teraz nie potrzeba już ogromnego zaplecza finansowego, żeby osiągnąć sukces. Postawiono na jakość treści publikowanych na stronach internetowych, a te zaczęły przyciągać więcej odbiorców. 

Reklama

Skoro mniejszym witrynom udało się pozyskać nowych odbiorców, postanowiły pójść o krok dalej i pozyskać nowych reklamodawców, proponując korzystniejszą cenę za umieszczanie przekazów reklamowych. Działania te przyniosły sukces.

Jak działają linki z artykułów sponsorowanych?

Nie trzeba chyba nikomu udowadniać, że linkowanie z artykułów sponsorowanych przekłada się na wyniki w wyszukiwarce Google. A ci, którzy nie są jeszcze o tym do końca przekonani najprawdopodobniej nie posiedli jeszcze dostatecznie dużej wiedzy lub nie przeprowadzili sensownych testów w tym zakresie. Pozytywne działanie linków świadomie wykorzystują za to osoby zajmujące się pozycjonowaniem. Skuteczność takiego pozycjonowania nie jest jednak taka oczywista. Google algorytmicznie ocenia prawdopodobieństwo, czy ma do czynienia z naturalnym linkowaniem czy też nie. Ocena ta opiera się na kilku wskaźnikach, w tym na bezpośrednim otoczeniu linka, różnorodności linków prowadzących do jednej strony czy jakości strony na jakiej jest link.

Jakie serwisy wybrać do działań content marketingowych?

Na całym świecie są tysiące serwisów, jak więc wybrać te właściwe? Najważniejszymi wyznacznikami autorytetu domeny są m.in. Domain Rating (DR) i Trust Flow (TF). W praktyce im wskazane wartości są wyższe, tym większe prawdopodobieństwo tego, że po upływie czasu wzrośnie autorytet reklamowy serwisu i wskoczy on na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Serwisy należy również wybierać pod kątem treści, eliminując te które nie pasują do danej tematyki czy marki. W ten sposób można skompletować listę stron internetowych pasujących do określonej kampanii content marketingowej.

Realizacja działań content marketingowych

Aby ułatwić sobie przygotowywanie kampanii i harmonogramów publikacji warto skorzystać z dedykowanych platform, dzięki którym prowadzenie tego typu działań staje się dużo łatwiejsze - mówi ekspert z Content Marketing Platform. Ponadto publikacje wtedy są tańsze. Platformy umożliwiają szybkie wyszukanie najlepszych do danej kampanii serwisów internetowych i skontrolowanie ich wiarygodności. Zdobycie dzięki nim dużej liczby linków nie stanowi więc żadnego problemu.

.
Dowiedz się więcej na temat: SEO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy