Bankowa wizytówka

Europejskie banki internetowe wkrótce rozpoczną testy technologii pozwalającej na weryfikację tożsamości klienta na podstawie zdjęcia twarzy przesłanego z dołączonej do komputera kamery.Krótki uśmiech do kamery internetowej ma zastąpić kłopotliwe wpisywanie kodu PIN i innych haseł, a przede wszystkim powinien zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.

Europejskie banki internetowe wkrótce rozpoczną testy technologii pozwalającej na weryfikację tożsamości klienta na podstawie zdjęcia twarzy przesłanego z dołączonej do komputera kamery.Krótki uśmiech do kamery internetowej ma zastąpić kłopotliwe wpisywanie kodu PIN i innych haseł, a przede wszystkim powinien zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.

W styczniu testy rozpoczną duże e-banki z Hiszpanii, Holandii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Testowane rozwiązanie wykorzystuje technologię firmy OmniPerception, która pozwala na rozpoznanie unikalnych cech każdej twarzy.

Wobec rosnącej liczby oszustw finansowych w Internecie, banki zmuszone są poszukiwać nowych metod weryfikacji tożsamości klientów. Pewnym problemem związanym z technologiami biometrycznymi - w tym także z identyfikowaniem klientów na podstawie zdjęcia twarzy - są jednak koszty. Nie każdy posiadacz konta w e-banku ma do swojego komputera dołączoną kamerę, nie mówiąc o dość dużych wymaganiach stawianych przez program OmniPerception sprzętowi. Według analityków banki muszą się więc liczyć z oporem klientów. Dlatego ewentualna popularyzacja takiej metody autentykacji nastąpi nie wcześniej niż za kilka lat.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: banki internetowe | bank | kamery | testy | wizytówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy