Badania SMG KRC

Firma SMG/KRC Poland przedstawiła wyniki pierwszej tury internetowych badań Net Track. Odbywają się one w systemie ciągłym, a zebrane w nich dane będą publikowane w cyklu kwartalnym.

Firma SMG/KRC Poland przedstawiła wyniki pierwszej tury internetowych badań Net Track. Odbywają się one w systemie ciągłym, a zebrane w nich dane będą publikowane w cyklu kwartalnym.

Sondaż przeprowadzono wśród 15,5 tys. osób w wieku 15-75 lat. Miał na celu określenie liczby internautów w Polsce i ich nawyków (rodzaj wykorzystywanych usług sieciowych, częstotliwość korzystania i czas spędzany w Internecie, a także miejsce i sposób łączenia z siecią).

Zaledwie 6,2% deklarowało korzystanie z Internetu. Wynika z tego, iż populacja polskich internautów liczy ok. 1,8 miliona osób. Większość korzysta z Internetu w pracy (36 proc), w domu (31 proc), nieco mniej osób łączy się z siecią w szkole, uczelni czy kawiarniach internetowych.

Reklama

Najczęściej użytkownicy łączą się z Internetem przez sieć telefoniczną (94 proc.). Z Internetu korzystają kilka razy w tygodniu (28 proc.), codziennie/prawie codziennie (22 proc.), mniej więcej raz na tydzień (19 proc.), kilka razy w miesiącu (15 proc.).

Powodem korzystania z Sieci to zbieranie informacje o produktach (61proc.), korzystanie z baz danych (47 proc.), gry komputerowe (27,80 proc.), płatne witryny (12 proc.), zakupy (10 proc.), usługi bankowe (8,60 proc.).

Ponad 30% ankietowanych twierdzi, iż nie ma żadnych dochodów, około 15% odmawia podania takich informacji, natomiast ponad 40% badanych zarabia 400-1000 zł.

Najpopularniejszą wśród internautów stacją radiową okazało się radio RMF FM, a dziennikiem Gazeta Wyborcza.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama