Reklama

Apteka bez internetu?

Internet jest obecnie bodaj najpotężniejszym narzędziem komunikacji. Coraz popularniejszy jest pogląd, że dla tego czego nie ma w internecie, nie ma miejsca w rzeczywistości. Rynek aptek trochę się temu opiera, jednak coraz więcej z nich decyduje się na działania w sieci.

Analitycy z firmy PMR przedstawiają prognozę, iż w 2010 roku sprzedaż leków przez internet wzrośnie w porównaniu z 2009 rokiem o około 7 proc. Biorąc pod uwagę pozorne nasycenie rynku to znaczący wzrost. Jest jednak dużo miejsca dla aptek w internecie. Nadal niewiele z nich reklamuje swe usługi w sieci, nie mówiąc już o sprzedaży przez internet. Może warto to zmienić?

Apteczne WWW

Reklama

Podstawowym zadaniem jest zapewnienie niezawodnego połączenia oraz hostingu, czyli mówiąc w uproszczeniu miejsca na serwerze umożliwiającego uruchomienie własnej strony lub sklepu. Choć prawie każdy z operatorów telekomunikacyjnych oferuje dostęp do internetu warto zwrócić uwagę na aktualną ofertę narodowego operatora, który od niedawna znacząco obniżył cenę biznesowego łącza DSL.

DSL tp, oprócz samego dostępu do internetu w ramach opłaty abonamentowej umożliwia założenie w prosty sposób zaawansowanej strony internetowej, która będzie chroniona przez program antywirusowy oraz antyspamowy. Możliwe jest także otworzenie internetowego sklepu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by część leków sprzedawać przez internet. Dobrym rozwiązaniem może być również stworzenie czegoś na wzór miniportalu dotyczącego tematyki zdrowotnej. To na pewno spowodowałoby znacznie więcej odwiedzin na stronie ze strony potencjalnych klientów apteki. Można by również stworzyć forum internetowe (co usługa od Telekomunikacji umożliwia bez problemu), na którym internauci wymienialiby opinie.

Przewagą sprzedaży internetowej jest to, że zyskują na tym obie strony transakcji. Ludzie nie muszą bez potrzeby wychodzić z domu oraz mogą w prosty sposób się dowiedzieć, czy lek znajduje się w aptece, a farmaceuci są w stanie dokładniej określić zapotrzebowanie na leki, a także zaoszczędzić zawsze potrzebne przecież miejsce magazynowe.

Szeroki dostęp

Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem może być postawienie na terenie apteki jednego (bądź więcej w razie potrzeby) stanowiska-terminala dla klientów apteki. W prosty sposób klienci apteki uzyskaliby dostęp do aptecznego portalu, a także - co warte rozważenia - do internetowej encyklopedii leków. Dzięki usłudze DSL można to zrobić w całkowicie legalny sposób - płacąc za jedną usługę, dostęp do internetu byłby z wielu miejsc.

Podsumowanie

Internetowy rynek apteczny w Polsce dopiero się rozwija. Warto więc ubiec konkurencję i postarać się o napływ nowych klientów oraz ugruntowanie swojej pozycji wśród starych. Nowoczesna apteka może być właśnie tym, co przekona nowe pokolenie do korzystania właśnie z Twoich usług!

Źródło informacji

Komputer w Firmie

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: apteki | dostęp | internet | Apteka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje