Amazon nie będzie już płacił pracownikom, by pisali na Twitterze pozytywne komentarze o pracy w firmie
Amazon rozwiązał twitterową armię pracowników, którym przedsiębiorstwo płaciło za tworzenie pochwalnych treści o pracy w firmie. Dotychczas korporacja stworzona przez Jeffa Bezosa korzystała z tego rozwiązania, by walczyć z zarzutami o złych warunkach pracy w Amazonie.
Amazon jest już szeroko znany ze swojego podejścia do pracowników i warunków pracy. Swego czasu pojawiły się w sieci historie o pracownikach, którzy oddają mocz do butelek, by tylko zdążyć z wykonaniem swoich zadań. Firma oczywiście zaprzeczyła tym pogłoskom, co sprowadziło na nią powódź dowodów na Twitterze.
Już wcześniej firma nie miała najlepszego wizerunku na rynku pracowniczym. Z tego też względu zaczęła płacić niektórym pracownikom, by umieszczali pochwalne opinie o pracy w firmie. Powstało co najmniej kilkanaście kont, wypowiadających się pozytywnie o działaniach firmy i warunkach w niej panujących. Profile mogły zostać łatwo rozpoznane ze względu na obecność frazy "Amazon FC Ambassador" i uśmiechu Amazona jako zdjęcie w tle.