Reklama

60 proc. użytkowników Facebooka jest skłonnych odejść?

Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, przeprowadziła sondaż na użytkownikach Facebooka. Badanie pokazało, że duża część osób korzystających z popularnego portalu społecznościowego ma spore obawy odnośnie ustawień prywatności sieci.

Prawie dwie trzecie użytkowników Facebooka rozważa możliwość odejścia, a 16 proc. twierdzi, że już przestało korzystać z portalu w wyniku braku odpowiedniej kontroli nad swoimi danymi. Pytanie zawarte w ankiecie brzmiało: Czy myślisz, że przestaniesz korzystać z Facebooka z powodu obaw o swoją prywatność?

Reklama

Odpowiedzi:

Możliwe 484 (30 proc.)

Wysoce prawdopodobne, 469 (30 proc.)

Już zrezygnowałem 254 (16 proc.)

Nie 191 (12 proc.)

Mało prawdopodobne 190 (12 proc.)

Liczba użytkowników Facebooka, biorących udział w ankiecie wyniosła 1588, zatem niewiele, biorąc pod uwagę, że tylko w Polsce z tego portalu korzysta 5 mln osób. A na świecie około 500 mln. Zatem to bardzo wąska grupa respondentów.

Facebook stoi w obliczu rosnącej krytyki z powodu zmian, jakie nastąpiły w sposobie udostępniania danych użytkowników wewnątrz sieci społecznościowej i poza nią. Obawy skoncentrowały się na złożoności i podejściu "opt-out" do udostępniania informacji o użytkownikach dla innych stron w internecie. Media sugerują, że Facebook planuje ogłosić kolejne zmiany w ustawieniach prywatności w ciągu najbliższych kilku dni, ale nie jest jasne, czy zmiany będą na tyle znaczące, aby rozwiać obawy użytkowników.

- Ta ankieta pokazuje, że większość użytkowników ma dość braku kontroli nad swoim danymi", powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. - Większość nadal nie wie, jak bezpiecznie ustawić swoje opcje prywatności Facebooka, uważając cały system za mylący. Co jest potrzebne, to podstawowe zmiany, sugerujące użytkownikom ustawienia nastawione raczej na większą prywatność i ochronę swoich informacji (opt-in), niż udostępnianie ich na zewnątrz (opt-out) - dodając. To dość odważne słowa, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę ankietowanych.

W odpowiedzi na krytykę polityki prywatności Facebooka, powstało wiele kampanii, w tym "Quit Facebook Day", które zostały zaprojektowane do poszerzania świadomości społecznej w tej kwestii. - Masowy exodus z Facebook wydaje się mało prawdopodobny, ale użytkownicy Facebooka są coraz bardziej zainteresowani tym, kto dokładnie może oglądać ich dane - kontynuował Cluley.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Facebook

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje