4 praktyczne porady na rozpoczęcie działań SEO

Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie za pomocą swojej strony lub myślisz o jej zwiększeniu to prawdopodobnie natknąłeś się już na słowo SEO lub pozycjonowanie stron. Dlaczego sprzedając cokolwiek w Internecie powinieneś się zainteresować tym, aby Twoja strona była dobrze wypozycjonowana?

Efektywne działania mające na celu zaistnienie w naturalnych wynikach wyszukiwania Google (nie mylić z wynikami sponsorowanymi m.in. adwords) często zapewniają największy zwrot z inwestycji w działania marketingowe w dłuższym terminie. Skoro już wiesz, że warto się zainteresować tym tematem - przeczytaj nasze porady na temat tego, jakie podstawy powinieneś zaimplementować do swojej nowej lub obecnej strategii SEO aby dać podstawy Google do awansu Twojej domeny w wynikach.

1. Analiza i wybór odpowiednich słów kluczowych

Jeśli dopiero raczkujesz w temacie SEO, to zasadniczo pierwszy krok do stworzenia choćby zarysu Twojej strategii, a jeśli prowadzisz już takie działania, to prawie zawsze znajdziesz pole do ich optymalizacji przykładowo znajdując frazy, na których możesz się skupić w przyszłości. Jakie powinny być słowa kluczowe? Muszą:

Reklama
  • odpowiadać produktom, które sprzedajesz
  • trafiać w intencje Twoich potencjalnych klientów
  • mieć potencjał aby generować ruch organiczny


Aby wykonać efektywny research słów kluczowych możesz iść dwiema drogami:

  • powinieneś sprawdzić jak radzi sobie konkurencja

    Jeśli nie znasz słów kluczowych, które mogą być efektywne w kampanii to dzięki programom takim jak Ahrefs czy Senuto możesz sprawdzić na jakie frazy widoczna jest Twoja konkurencja, a następnie zastanowić się czy odpowiadają one warunkom powyżej

  • jeśli prowadzisz stronę, którą odwiedza miesięcznie przynajmniej kilkaset użytkowników z organicznych wyników

    Powinieneś sprawdzić wszystkie frazy, które generują ruch na Twojej stronie w Google Search Console. Dzięki temu wiesz, że rozwijając widoczność wokół najpopularniejszych fraz jesteś w stosunkowo krótkim czasie w stanie znacznie zwiększyć ruch na swojej stronie lub popracować nad tym, aby niedługo pojawiły się frazy, na których zarabia Twoja konkurencja.

2. Podstawowa optymalizacja onsite

Po wyborze tego, jakie słowa kluczowe są najważniejsze dla Twojej strony, powinieneś skupić się na podstawowej optymalizacji swojej strony obejmującej takie czynniki jak:

  • tytuły stron (meta title)
  • adresy url
  • opisy stron (meta description)
  • grafiki (alty oraz kompresja rozmiaru)
  • nagłówki w treściach
  • dodanie opisów stron (w treści) bogatych w słowa kluczowe

Wszystkie te zmiany w podstawowym wymiarze nie wymagają specjalistycznej wiedzy SEO i aby je wprowadzić wystarczy Ci lektura paru wartościowych porad, które znajdziesz w Google oraz dostęp do narzędzi wcześniej wymienionych - Ahrefs, Senuto lub też testowe wersje paru innych rozwiązań. Jak te małe zmiany mogą wpłynąć na widoczność? 

- na dwa miesiące po ich wprowadzeniu, wzrost ilości fraz, na które widoczny jest nasz sklep online wyniósł ponad 25% - przyznaje Tomasz Sil, właściciel sklepu z altanami ogrodowym - Alt-drew-cosmo.pl.

3. Założenie bloga na stronie

Oprócz zmian technicznych pod kątem SEO, niezwykle ważnym składnikiem składającym się na autorytet strony dla Google, jest istnienie świeżych, wartościowych i unikalnych treści na stronie. Świetnym miejscem na ich dodawanie jest blog, gdzie z większą lub mniejszą intensywnością możemy dodawać treści zawierające:

  • porady na temat sprzedawanych produktów lub usług
  • poradniki związane z branżą działalności strony
  • treści mające wyróżnić konkretną firmę bądź osobę jako specjalistów

Pomysłów na treści może być nieskończenie wiele, o ile wiesz jaki cel przyświeca jego prowadzeniu oraz wsłuchujesz się w problemy Twoich klientów lub potencjalnych klientów.

Prowadząc bloga odnosisz również korzyści techniczne pod kątem SEO takie jak:

  • nasycenie Twojej domeny tematycznością - w im większym stopniu używasz na swojej domenie w sposób naturalny fraz związanych z branżą - tym większa szansa, że Twoja domena na stałe zaistnieje w Twojej branży jako lider przynajmniej według Google
  • rozwijasz bazę słów kluczowych, na które Twoja domena jest widoczna - w postach możesz odpowiadać na najczęściej wyszukiwane pytania Twoich klientów, zwiększając tym samym szansę na ich trafienie do Ciebie

4. Zdobywanie wartościowych linków

Mimo, że link building jest niezwykle skomplikowanym zagadnieniem, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w każdym miesiącu pozyskiwał przynajmniej parę wartościowych linków do swojej strony, co w dłuższym terminie da Ci zdecydowaną przewagę nad konkurencją, która nie zwraca uwagi na ten aspekt. W jaki sposób dbać o rozwój profilu linkowego Twojej strony? Istnieje parę sposobów, które będą stosunkowo łatwe, ale efektywne:

  • tworzenie wzmianek o Twojej firmie na branżowych forach (te muszą być moderowane i naprawdę dobrej jakości! - jeśli forum jest zaspamowane lub niskiej jakości - odpuść je, ponieważ linki mogą zaszkodzić)

    Wytypuj parę najlepszych branżowych forów i zacznij się na nim udzielać prezentując jednocześnie swoją stronę jako źródło wartościowych produktów lub usług odsyłając jego użytkowników linkami do siebie.


  • notki prasowe na branżowych portalach
    Proponujesz innowacyjne rozwiązania lub produkty? Poinformuj o tym branżowych dziennikarzy - istnieje szansa, że zostaniesz opisany w notce prasowej wraz z linkiem rozszerzającym materiał.


  • posty gościnne
    Jeśli masz paru znajomych prowadzących portale, na których jesteś w stanie opublikować wartościowy tekst - poświęć parę godzin na napisanie interesujących porad, a zostaniesz nagrodzony linkiem do swojej działalności z bio artykułu.


  • artykuły sponsorowane
    Możesz również publikować regularnie artykuły sponsorowane na wybranych portalach informacyjnych lub branżowych. W zamian za jednorazową opłatę jesteś  w stanie opublikować promocyjny materiał wraz z linkiem. Warto rozpocząć działania od portali branżowych oraz informacyjnych, które mogą skupiać potencjalnych klientów. Tysiące tego typu serwisów z całego świata znajdziesz przykładowo w platformie marketin9.com. Mimo, że stosując to rozwiązanie decydujesz się na inwestycję środków, to regularnie i odpowiednio stosowana może przynieść najbardziej efektywne wzrosty pozycji konkretnych stron: - regularna promocja na portalach informacyjnych sprawiła, że w około pół roku zwiększyliśmy widoczność naszych najważniejszych kategorii o ponad 100% - potwierdza Patryk Gołembiowski, właściciel jednego ze streetwearowych sklepów online - Klasykshop.pl.

5. Pozycjonowanie stron - gdzie, co i jak?

Pozycjonowanie stron to coraz istotniejszy kanał promocji dla polskich biznesów internetowych, więc dobrze jest przynajmniej zastanowić się nad sensownością jego zastosowania. Z pewnością warto poznać jego podstawy, aby wiedzieć jakie działania można podjąć, aby pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarkach. Jeśli spróbujesz swoich sił w samodzielnych działaniach - warto abyś wiedział, że idziesz w dobrą stronę stale monitorując efekty swoich kampanii, natomiast jeśli zaufasz jednej z polskich agencji lub konsultantów SEO (sprawdź na przykład Linko.io lub agencję Internetum) - koniecznie monitoruj efekty ich działań wraz z konkretnymi rozwiązaniami, z których owa agencja korzysta. Koniec końców - najistotniejsze jest to, aby przyniosły one pozytywne ROI.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: SEO | pozycjonowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy