Pierwsza w pełni bezobsługowa linia paryskiego metra

Siemens oddał do użytku pierwszą w pełni zautomatyzowaną linię metra w Paryżu. System ten obsługuje 25 stacji linii nr 1 i pozwala na przejazd pociągu bez obsługi maszynisty.

Najstarsza linia nr 1 paryskiego metra wybudowana w roku 1900 biegnie ze wschodu na zachód francuskiej stolicy. Linia przeszła gruntowną modernizację. Siemens wyposażył ją w pełni zautomatyzowany i bezobsługowy system sterowania ruchem pociągów Trainguard MT CBTC. Dzięki temu pociągi mogą jeździć w takcie co 85 sekund, zamiast dotychczasowych 105 sekund. Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów ma olbrzymie znaczenie dla tej bardzo obciążonej linii. Co dzień korzysta z niej około 725 000 pasażerów, w tym wielu turystów, ze względu na przebieg trasy wiodącej pod największymi zabytkami miasta, do których należą m.in. Luwr, Pola Elizejskie, Łuk Triumfalny i dzielnica wieżowców La Défense.

Reklama

Prace modernizacyjne prowadzone były bez konieczności wyłączenia linii z eksploatacji.

Zainstalowany system pozwala na szybsze i częstsze kursowanie pociągów, które nie wymagają obsługi maszynistów. Zmiany wprowadzane są sukcesywnie, tak by na początku 2013 roku wszystkie z 49 składów były w pełni wyposażone w nowoczesne układy sterownicze Siemensa. System pozwala na dostosowanie ruchu pojazdów do potrzeb i ilości pasażerów w danej chwili. Jest to szczególnie istotne podczas odbywających się imprez masowych, takich jak targi czy zawody sportowe. Ruch pociągów kontrolowany jest z centrum zarządzania ruchem. Wszystkie 25 stacji linii nr 1 zostały wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz nowe drzwi awaryjne na peronach.

System automatyki Trainguard MT CBTC umożliwia uzyskanie znacznych oszczędności. Zainstalowane wcześniej urządzenia na linii nr 14 paryskiego metra pozwoliły zaoszczędzić 15 procent energii elektrycznej rocznie. Trainguard MT CBTC jest używany przez wiele linii metra na świecie. Sterowniki Siemensa pracują na linii L w Nowym Jorku, linii nr 9 w Barcelonie, linii nr 4 w Sao Paulo, linii 1 w Algierze. Zamówienie na system zostało złożone także przez Metro w Budapeszcie.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: system | linia | metro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy