Olympus tworzy konkurenta dla Google Glass

Zaledwie tydzień po tym jak na konferencji Google I/O zaprezentowano Google Glass, japoński producent aparatów fotograficznych Olympus zaprezentował swój prototyp okularów augmented reality.

Pod niezbyt chwytliwą nazwą MEG4.0 kryją się okulary z wyświetlaczem QVGA o rozdzielczości 320 na 240 pikseli, które łączyć się mają ze smartfonem za pomocą technologii Bluetooth. Olympus twierdzi, że dzięki ich "własnej technologii optycznej" obszar zajmowany przez wyświetlacz nie będzie całkowicie przesłaniał świata zewnętrznego. W okulary wbudowano także akcelerometr, dzięki czemu sprzęt ma wykrywać pozycję głowy użytkownika i "zareagować odpowiednio". Wbudowana bateria ma zapewnić maksymalnie 8 godzin działania w trybie oszczędzania energii, w którym obraz widoczny będzie co trzy minuty przez 15 sekund. Wynika z tego, że jeśli obraz miałby być wyświetlany stale, widoczny byłby przez niecałą godzinę. Słabiutko, ale to dopiero prototyp.

W odróżnieniu od Google Glass, okulary Olympusa najwyraźniej nie będą wyposażone w kamery, co dziwi trochę w przypadku firmy, która zajmuje się produkcją cyfrowych aparatów fotograficznych.

W odróżnieniu od Google, Japończycy mają już pewne doświadczenie w tworzeniu okularów augmented reality. Olympus próbuje swoich sił na tym polu już od 2005 roku, podczas gdy Brother już od jakiegoś czasu oferuje klientom korporacyjnym niesamowicie drogi system AiRScouter. Biorąc pod uwagę, że Google nadal nie ujawniło żadnych szczegółów technicznych na temat Google Glass, możliwości MEG4.0 może wcale nie są tak okrojone jak wydaje się na pierwszy rzut oka.

Reklama

Źródło informacji

gizmodo.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy