Huawei Mobile Services – co to jest i dlaczego będzie ważny w świecie technologii?

Huawei chce być globalnym liderem innowacji. Kompleksowa wizja firmy zakłada, że za pomocą własnego ekosystemu korzystający ze smartfonów i innych urządzeń giganta otrzymają więcej benefitów niż u konkurencji. Ile w tym prawdy i czym właściwie jest Huawei Mobile Services?

Huawei jest kojarzony w Polsce przede wszystkim ze smartfonami wyposażonymi w naprawdę dobre aparaty fotograficzne. Tymczasem gigant nie tylko zajmuje się produkcją urządzeń, ale również tworzy własne oprogramowanie. Jednym z największych osiągnięć telekomunikacyjnego giganta jest ekosystem Huawei, będący bardzo istotnym elementem smartfonów tej marki. Firma intensywnie pracuje nad rozwojem swojego ekosystemu. Czy HMS może okazać się jednym z najciekawszych aspektów świata technologii nadchodzących miesięcy, a nawet może lat?

Huawei Mobile Services - co to jest?

Huawei Mobile Services  to zestaw usług Huawei, które uławiają korzystanie ze smartfona, Są one dostępne  na każdym urządzeniu Huawei i tworzą jeden, spójny ekosystem. Jest to realna alternatywa dla rozwiązań firm trzecich. Kluczem do ekosystemu Huawei jest ID Huawei, unikatowe konto, dzięki któremu uzyskamy dostęp do wszystkich usług Huawei na każdym urządzeniu marki. Dostęp do czego konkretnie? Na przykład do:  Chmury Huawei, Motywów Huawei, Przeglądarki Huawei czy sklepu z aplikacjami Huawei AppGallery - od 2018 preinstalowanego na naszym smartfonie lub tablecie.

Dzięki zapisaniu informacji w ID Huawei, możemy nie tylko korzystać ze wszystkich aplikacji zainstalowanych na dowolnym urządzeniu, ale także mieć dostęp do kontaktów, wiadomości i hasła do chmury. Dane znajdują się na serwerach umieszczonych w Dusseldorfie, a wszystkie usługi Huawei otrzymały certyfikację RODO, co oznacza, że nasze dane są przetwarzane zgodnie ze standardami Unii Europejskiej.

Kluczowym platformą technologiczną usług Huaweia jest HMS core, dzięki któremu deweloperzy pracujący nad aplikacjami mogą umożliwić użytkownikowi logowanie do aplikacji przy wykorzystaniu ID Huawei, a także wykorzystać inne funkcjonalności platformy oferowane przez różne usługi takie jak: Huawei Location, spersonalizowane powiadomienia zależnie do miejsca, w którym się znajdujemy. Z ich pomocą wiemy, gdzie znajduje się taksówkarz, na którego czekamy i jaka odległość została mu do pokonania. 

Dzięki Game Service gry mobilne będą lepsze za sprawą wprowadzenia osiągnięć , rankingów i nagród. Tworzone z myślą o urządzeniach Huawei aplikacje, za sprawą odpowiedniej integracji z HMS, będą działały szybciej. Istnienie tak kluczowych rozwiązań technologicznych udowadnia, że ekosystem jest projektem dojrzałym i stale rozwijanym.

Usługi Huaweia mają 530 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie. Gigant twierdzi, że do końca 2019 roku w Polsce ID Huawei będzie miał 4,6 mln użytkowników.

Niektóre z usług Huawei Mobile Services w Polsce

Za najistotniejszy punkt/element Huawei Mobile Services  należy uznać autorski sklep z aplikacjami Huawei AppGallery. Umożliwia on pobieranie aplikacji mobilnych działających na systemie operacyjnym Android. Jeśli kupiliśmy telefon lub tablet Huaweia (a także smartfon marki Honor) w marcu 2018 roku lub później  - AppGallery już znajduje się na naszym urządzeniu.

Sklep ma globalnie 380 milionów aktywnych użytkowników każdego miesiąca, a z tygodnia na dzień debiutują w nim kolejne aplikacje, także te skierowane do polskich użytkowników. Obecnie jest ich ponad 200, a wśród nich m.in.: Traficar, Ceneo, Empik Go, Interia Poczta, OLX, Allegro, Rossmann, Audioteka i IPLA czy Yanosik. Ta ostatnia, bardzo popularna wśród kierowców apka, została zintegrowana z usługami HMS core. AppGallery stanowi realny odpowiednik podobnych rozwiązań konkurencyjnych marek. Polska jest na tyle istotna dla Huaweia, że firma planuje wydać 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający do integracji z HMS core. Oznacza to stały przypływ kolejnych aplikacji dostosowanych do polskich użytkowników i ich potrzeb.

Z kolei Chmura Huawei pozwala na bezpieczne przechowywanie danych na wirtualnym dysku i zapewnia dostęp z urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych do przechowywanych plików. Natomiast Motywy Huawei umożliwiają personalizację urządzeń mobilnych przy wykorzystaniu bazy tapet i motywów stworzonych na bazie dzieł znanych już twórców, zabytków i architektury.

Huawei planuje start w Polsce kolejnych ze swoich usług.

Co przyniesie 2020 rok?

Huawei nie ukrywa, że zamierza intensywnie rozwijać własny ekosystem i walczyć o kolejnych użytkowników. Ma do tego podstawy, w końcu jedna trzecia populacji świata korzysta z jego urządzeń. Wizja zakłada pełen, zintegrowany świat połączonych urządzeń. "HMS to ekosystem, który będzie spójny dla wszystkich urządzeń Huawei i który pozwoli nam na niezależność technologiczną oraz biznesową - a wszystko to będzie podparte globalną siecią dystrybucji i sprzedaży" - opisuje plany firmy Witold Walczak, Ecosystem Business Development Director w Huawei Polska.

Centralna strategia rozwoju ekosystemu Huaweia opiera się na schemacie nazwanym "1 + 8 + N". Liczba "1" oznacza centralne urządzenie, jakim jest smartfon, natomiast 8 to symbol kolejnych produktów dostępnych lub planowanych w portfolio Huawei (np. laptopy, tablety, inteligentne zegarki itd.) - wszystkie zarządzane z poziomu smartfonu. We wspomnianym schemacie "n" to symbol nieskończonej liczby urządzeń partnerów zewnętrznych, którzy mogą w tym ekosystemie funkcjonować teraz i w przyszłości. Zatem w perspektywie gigant nie tylko zadba o większą liczbę aplikacji w AppGalery nowe usługi i rzecz jasna o kolejne urządzenia, na których można z nich korzystać, ale jego celem nadrzędnym na 2020 rok pozostanie także jak najszersza implementacja HMS core.

Huawei ma zamiar udostępnić swoje rozwiązania innym, wychodząc poza segmenty produktów, z jakimi jest kojarzony. Inteligentne, połączone ze sobą urządzenia (IoT - Internet Rzeczy) oraz sieć 5G pozostają kluczowy aspektem rozwoju technologii nie tylko na najbliższe 12 miesięcy, ale na nadchodzące lata. Huawei chce być liderem na każdym z tych frontów, a nowy, otwarty ekosystem ma mu w tym pomóc.


Materiał powstał we współpracy z marką Huawei.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje