Trójwymiarowy obraz w salonie

Zapotrzebowanie rynku masowego na telewizory 3D szybko rośnie. Na targach NAB (National Association of Broadcasters) operatorzy telewizyjnie poznali nowe rozwiązanie Ericssona do nadawania programów dla odbiorców indywidualnych (direct-to-home) oraz włączania i dystrybucji treści 3D.

Staffan Pehrson, szef działu rozwiązań dla telewizji (Solution Area TV) w firmie Ericsson uważa, że postępy technologii w kamerach, transmisji i wyświetlaniu umożliwiają już wprowadzenie telewizji 3D do domów prywatnych. - Konsumenci będą mogli uzyskać takie same efekty w swoim salonie, jakie oglądali w kinie - powiedział Pehrson. Na targach NAB zaprezentujemy kompleksowe rozwiązanie umożliwiające już teraz nadawcom i operatorom wprowadzenie usług 3D dla odbiorców indywidualnych - powiedział Pehrson. Ericsson prezentuje to rozwiązanie w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie w dystrybucji treści i technologii wideo wysokiej rozdzielczości.

Reklama

Rozwiązanie 3D firmy Ericsson usuwa problemy związane z włączaniem i dystrybucją treści 3D oraz ich dostarczaniem bezpośrednio do odbiorców. W przypadku dołączania treści 3D na żywo występują inne problemy, niż w DTH (telewizja Direct-To-Home). Najważniejsza jest konieczność zapewnienia możliwie najlepszej jakości obrazu, w tym pełnej rozdzielczości przestrzennej. Oferta rozwiązań firmy Ericsson do włączania i dystrybucji treści została odpowiednio zoptymalizowana w celu zagwarantowania, że strumienie 3D będą skompresowane i prawidłowo dostarczane.

Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD Contribution Encoder ma stanowić naturalną platformę dla łączy do dołączania treści 3D, która gwarantuje pełną kontrolę parametrów kodowania, dokładną synchronizację i oznaczanie sygnaturami czasowymi skompresowanych ramek oraz generowanie całkowicie spakietowanego simulcastu 3D.

Niektórzy analitycy prognozują, że do 2015 r. zostanie sprzedanych prawie 80 milionów telewizorów 3D. Jest to ogromna liczba, zważywszy że pojawiły się one na rynku dopiero na początku tego roku. Przewiduje się, że łączne przychody z ich sprzedaży przekroczą 60 milionów USD w ciągu pięciu lat.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje