Telewizja nowej ery - IPTV

Na targach IBC 2010 firma Ericsson pokazała nieograniczone możliwości tworzenia i dostarczania treści telewizyjnych następnej generacji oraz zarządzania nimi.

W przeciągu ostatnich kilku lat doszło do znacznych zmian w sposobie oglądania telewizji przez konsumentów, którzy oprócz z odbiornika telewizyjnego korzystają również z innych urządzeń. Na targach IBC firma Ericsson zaprezentowała komercyjne rozwiązanie wieloekranowe, łączące funkcje telewizji IPTV, mobilnej i internetowej z interfejsem użytkownika o jednolitym wyglądzie i sposobie obsługi.

Pilot IPTV

Reklama

Firma Ericsson przedstawi na targach IBC nową wersję rozwiązania Ericsson IPTV, którego prototyp został zaprezentowany w lutym 2010 r. na targach Mobile World Congress w Barcelonie. Urządzenie ma jednolity interfejs do sterowania telewizyjnymi emisjami na żywo, internetowym materiałem wideo i na żądanie oraz odtwarzania wszystkich plików multimedialnych w domu, przechowywanych na komputerze PC lub innym urządzeniu z pamięcią masową.

Urządzenie obsługuje pliki obrazów, wideo i audio. Pilot IPTV może służyć za dodatkowy ekran telewizyjny do wyświetlania stron internetowych i komunikowania się z innymi osobami. Ma wbudowane głośniki i kamerę wideo. Urządzenie może również służyć jako przenośny odbiornik telewizyjny w domach wyposażonych w sieć WiFi.

Firma Ericsson zaprezentuje, a następnie wprowadzi na rynek szereg innowacji, na których skorzysta konsument - od telewizji HDTV poprzez zaawansowane interfejsy użytkownika aż po nowe oferty serwisowe, jak treści OTT (over the top), rozwiązania wieloekranowe oraz obraz 3D w domu i w kinie.

Lepszy obraz

Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wykazały, że najbardziej kluczowym kryterium dla konsumentów jest jakość obrazu. Firma Ericsson zaprezentuje na targach IBC kompletną, wielofunkcyjną platformę VPC (Video Processor Chassis) o dużej gęstości do przetwarzania sygnału wideo, która została opracowana, aby spełniać rosnące wymagania nadawców.

Kanały dostępu

Wszystko wskazuje na to, że internet szybko zamienia się w sieć wideo. Coraz więcej konsumentów korzysta z usług rozrywkowych na żądanie, co powoduje gwałtowny wzrost liczby materiałów wideo dostępnych w sieci. Przez kolejnych kilka lat udział treści wideo na żądanie w ruchu w sieci ma wzrosnąć do 90 procent.

Na targach IBC zaprezentowana zostanie sieć Ericsson MDN (Media Distribution Network), która jest kompletnym rozwiązaniem umożliwiającym dostarczanie treści wideo przez internet. Łączy w sobie sieć CDN (Content Distribution Network) z szerszą ofertą telewizyjną firmy Ericsson, umożliwiając wygodne korzystanie z treści multimedialnych dostępnych w Internecie.

Dowiedz się więcej na temat: urządzenie | telewizja | firma | wideo

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje