Święta bez telewizora

Chcesz kupić dobry i tani telewizor LCD na święta? Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to możesz mieć nie lada problemy. Sklepy zaczynają świecić pustkami.

Polacy postanowili, że na święta sprawią sobie telewizor HD. O takim obrocie spraw nie marzył żaden z wielkich producentów. Telewizorów zaczyna więc brakować - pisze "Gazeta Wyborcza". Według szacunków Wioletty Batóg z Media Saturn Holding, na którą powołuje się "Gazeta", sprzedaż telewizorów HD będzie wyższa o ponad 150 proc. niż w roku ubiegłym. Pod strzechy Polaków trafi prawie milion odbiorników nowej generacji.

Przedświąteczna gorączka oraz poszukiwanie najlepszych ofert w internecie sprawia, że niektóre modele są praktycznie nieosiągalne - klienci już dawno je upolowali, a sprzedawcy w pocie czoła próbują zdobyć upragniony telewizor. Dostawcy jednak nie otrzymali towaru od producenta, co znacznie opóźnia moment wyjmowania z pudła upragnionego telewizora. A nawet w niektórych przypadkach zupełnie go uniemożliwia.

Reklama

Tak ogromny popyt spowodowany jest chęcią zmiany starego odbiornika na nowy model - kuszące promocje jedynie do tego zachęcają, a znaczna część Polaków ma w domu telewizor pamiętający jeszcze połowę lat 90. Przy zmianie na nowe klienci postanawiają od razu zainwestować w przyszłość.

Wielu kupujących nie zdaje sobie sprawy, że telewizor LCD albo plazma i telewizja analogowa nie idą w parze. Dopiero telewizja wysokiej rozdzielczości, gry wideo nowej generacji oraz napędy HD udowodnią, na co naprawdę stać telewizor, na który tak długo czekaliśmy.

Pomimo tego moda na LCD i plazmę zadomowiła się w naszym kraju. Według firmy badawczej GfK Polonia, na którą powołuje się "Gazeta Wyborcza", wartość rynku telewizorów LCD w 2007 roku wyniesie około 2,7 mld zł, a rynku plazm około 500 mln zł. Za rok wyniki powinny być jeszcze lepsze.

Sprawdź ceny telewizorów LCD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy