Sprzęt AGD pomaga firmie Panasonic
Zysk operacyjny firmy Panasonic wzrósł do poziomu 160,9 miliardów jenów (1,62 miliarda dolarów).
Co w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem wynoszącym 43,7 miliardów jenów oznacza wzrost o 268%. Prognoza zysku operacyjnego na 2014 rok to 250 miliardów jenów. Telewizory oraz inne urządzenia z kategorii Audio i Video stanowią mniej niż jedną piątą sprzedaży w firmie Panasonic.
Najbardziej dochodowym segmentem w ramach Panasonic jest kategoria AGD, skupiająca takie urządzenia jak pralki i lodówki. To także dział pracujący nad rozmaitymi rozwiązaniami ekologicznymi - obejmujący np. oprawy oświetleniowe, toalety, wentylatory, a także inne urządzenia gospodarstwa domowego.
W ciągu najbliższych dwóch lat, Panasonic planuje wydać 2,5 miliarda dolarów na restrukturyzację swojej działalności.