Reklama

Smart TV - obawy dotyczące prywatności i piractwa

Wyniki nowego badania Hub Entertainment Research, Privacy + Piracy, podkreślają obawy amerykańskich konsumentów dotyczące dwóch kwestii związanych z telewizorami Smart TV. Mowa tu o prywatności w kontekście reklam adresowalnych oraz piractwa wideo.

Okazuje się, że konsumenci wolą chronić swoją prywatność i wcale nie są tak podekscytowani reklamami adresowalnymi na telewizorach Smart TV. To w najbliższej przyszłości może utrudniać szersze rozpowszechnianie reklam adresowalnych w telewizorach Smart TV. Nadawcy i reklamodawcy powinni przemyśleć zbyt nachalne wciskanie reklam adresowalnych dla konkretnego widza, bo może się okazać, że to tak nie działa. To jest podobny przypadek jak z Google, które wyświetla w komputerach reklamy dopasowane dla konkretnego użytkownika, a służą temu podsłuchiwanie rozmów (nawet w tle) z zintegrowanych z komputerem smartfonów.

Reklama

W odniesieniu do telewizorów Smart TV i reklamy: 

  • Prawie 9 z 10 konsumentów (87%) ma obawy dotyczące sposobu gromadzenia, wykorzystywania i ochrony ich danych osobowych.
  • Większość (71%) konsumentów jest świadoma, że mogą być śledzeni co oglądają.
  • Większość twierdzi również, że "trochę" (31%) lub "bardzo" (30%) czuje się nieswojo z pomysłem, że telewizory Smart TV zbierają dane co oglądają.
  • 66% respondentów odczuwa pewien lub bardzo duży dyskomfort, jeśli chodzi o zbieranie i wykorzystywanie danych przez agencje reklamowe.
  • Tylko 12% konsumentów uważa, że wykorzystywanie zebranych danych osobowych w celu uczynienia reklam bardziej trafnymi przynosi konsumentom "duże korzyści".



Pomimo tych negatywnych ogólnych nastrojów, badanie pokazuje, że konsumenci są skłonni do udostępniania pewnych danych.

Większość z nich chce udostępniać dane dotyczące:

  • płci (68%),
  • pochodzenia etnicznego / rasy (65%),
  • wieku (62%),
  • orientacji seksualnej (61%),
  • kodu pocztowego (55%),
  • oglądanych kanałów telewizyjnych (54%),
  • oglądanych programów (53%),
  • co kupują w supermarkecie (50%).



Mniej niż połowa konsumentów jest skłonna udostępniać informacje, takie jak imię i nazwisko, adres, dochody, zakupy online, korzystanie z określonych aplikacji lub stron internetowych, żądania wyszukiwania online, dane dotyczące inteligentnego domu i lokalizacja smartfonów.

Piractwo 

Piraci nagrywający filmy twierdzą, że są skłonni skorzystać z legalnych środków pozyskiwania treści. 

Jakie są najczęstsze podawane powody piractwa?

  • wygoda (ludzie nie chcą lub nie mogą chodzić do kina)
  • drogi dostęp (treści są zbyt drogie)
  • brak treści w danym kraju.



Najważniejsze ustalenia dotyczące piractwa wideo:

  • Ogółem prawie 38% konsumentów to piraci wideo, przy czym 35% wprost przyznaje się do tego, a 3% nie przyznaje się do tego, ale twierdzi, że korzysta z pirackich witryn lub aplikacji. 24% konsumentów to "czynni piraci", którzy zrobili to w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • Wśród "aktywnych" piratów 65% twierdzi, że zdaje sobie sprawę z finansowego wpływu piractwa na osoby lub firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją filmów, ale miało to niewielki wpływ na ich zachowanie.
  • 52% aktywnych piratów otrzymała list ostrzegawczy lub e-mail dotyczący ich piractwa wideo. Jednak mniej niż połowa osób, które otrzymały ostrzeżenie, stwierdziła, że to powstrzyma piractwo.
  • Około 35% konsumentów udostępnia hasło osobie spoza domu do usługi mediów cyfrowych (strumieniowe przesyłanie wideo, strumieniowe przesyłanie dźwięku, książki cyfrowe lub cyfrowe magazyny / gazety); a 39% używa hasła od osoby spoza domu.



Wnioski końcowe:

  • Zaskakująco duża większość, bo aż 94% aktywnych piratów twierdzi, że korzystałaby z legalnego sposobu oglądania, nawet jeśli kosztowałoby to więcej niż piractwo (42%).
  • Wygoda i możliwość dostępu do treści są ważnymi powodami piractwa.
  • Piractwo wideo jest napędzane przez osoby poniżej 35 roku życia, osoby z gospodarstw domowych o niższych dochodach lub domy z dziećmi.
    Prawne groźby są mniej skuteczne jako środek odstraszający niż oferowanie piratom legalnej alternatywy, ale alternatywa musi przede wszystkim uwzględniać przyczyny ich piractwa.

Jerzy Kruczek

Źródło informacji

SatKurier

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Smart TV

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje