Rynek pay-tv jest wart 280 miliardów dolarów

W pierwszym kwartale 2014 roku rynek płatnej telewizji (pay-tv) na całym świecie kontynuował wzrost. Z danych ABI Research wynika, że całkowita liczba abonentów płatnej telewizji ma na koniec 2014 roku przekroczyć 936,4 mln abonentów, generując 280,4 mld dol. przychodów z usług.

Chociaż światowy rynek telewizji kablowej rósł w 2013 roku, to liczba abonentów kablówek w Ameryce Północnej spadła w tym czasie o około 4 proc. Wysoki koszt abonamentu i inne alternatywy płatnej telewizji są uznawane za przyczyny tego spadku. Mimo wszystko operatorzy telewizji kablowej doświadczyli wolniejszego tempa utraty abonentów w ciągu ostatnich dwóch kwartałów niż wcześniej. W pierwszym kwartale 2014 roku spadek liczby abonentów największych operatorów kablowych w Stanach Zjednoczonych wyniósł około 7 tys. w porównaniu z ponad 200 tys. w czwartym kwartale 2013 roku.

Baza abonentów usług HD nadal rosła w pierwszym kwartale 2014 roku. ABI Research przewiduje, że pod koniec 2014 roku 45 proc. łącznej liczby abonentów płatnej telewizji będą stanowili abonenci HD. ABI Research przewiduje też, że liczba abonentów płatnej telewizji na całym świecie w 2019 roku wyniesie 1,1 mld.

- Rynki wschodzące, takie jak region Azji i Pacyfiku oraz Ameryka Łacińska będą miały w nadchodzących latach wyższą stopę wzrostu niż dojrzałe rynki. Oczekuje się, że światowy rynek płatnej telewizji wygeneruje 331 mld dol. przychodów w 2019 roku - powiedziała Khin Sandi Lynn, analityk branży w ABI Research.

Reklama

Janusz Sulisz

Dowiedz się więcej na temat: pay-tv | HBO | telewizja kablowa

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje