Reklama

Rynek monitorów - ceny spadną nawet o 20 proc.

Iiyama prognozuje, że w 2011 roku sprzedaż monitorów na polskim rynku wzrośnie około 15 proc. Wysokiemu popytowi ma towarzyszyć wyraźny spadek cen paneli, który może sięgnąć nawet 20 proc.

Według japońskiego producenta w kolejnych miesiącach będziemy obserwować coraz częstsze wykorzystywanie dużych, 24-calowych lub większych monitorów do współpracy z notebookami. Pod koniec lutego iiyama zamierza wprowadzić do oferty nową serię paneli LED dla wymagających użytkowników.

Reklama

- To będzie ważny rok dla całego polskiego rynku monitorów, jak też z punktu widzenia iiyama. Rok 2010 dowiódł, że klienci zapomnieli już o światowym kryzysie i mają bardzo optymistyczne nastawienie. Popyt będzie stymulowany również przez spadające ceny paneli. Za dodatkowy bodziec do wzrostu sprzedaży uważam coraz częstsze wykorzystywanie monitorów do pracy wraz z notebookami w trybie Dual Screen.

Dzięki dwóm ekranom użytkownicy mogą uzyskać maksymalną efektywność podczas codziennej pracy stacjonarnej, korzystanie z cyfrowej rozrywki jest też ciekawsze na dużym panoramicznym ekranie niż na małym ekranie notebooka, którego główną zaletą jest mobilność - mówi Mariusz Kuczyński, dyrektor generalny iiyama Polska - Zauważyliśmy również rosnącą popularność wykorzystywania dwóch monitorów LCD postawionych obok siebie do pracy z desktopami. Koszt takiego rozwiązania jest dziś zdecydowanie bardziej korzystny ekonomicznie, gdyż przeciętna cena monitora panoramicznego w przeciągu kilku lat spadła ponad dwukrotnie. A w ten sposób naprawdę wzrasta efektywność pracy - w końcu co dwa, to nie jeden.

Japoński producent dostrzega, że używanie dwóch monitorów przez jednego użytkownika to dobre rozwiązanie nie tylko dla profesjonalistów, grafików czy nawet graczy, ale także do zwykłych codziennych prac biurowych lub przeglądania zawartości onternetu, na przykład, gdy użytkownik często otwiera wiele różnych okien jednocześnie.

Iiyama planuje, że w 2011 roku osiągnie około 20 proc. wzrostu sprzedaży na polskim rynku i około 80 proc. w pozostałych krajach Europy Środkowowschodniej, m.in. w Rosji.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: proca | iiyama | LCD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje