Reklama

Nowe medium komunikacji

W 2005 roku władze uczelni postanowiły połączyć oddalone od siebie campusy uczelni w jedną akademicką sieć komunikacji wizualnej (media platform). Ponad sto cyfrowych wyświetlaczy (od 32-50 cali) razem z odtwarzaczami zostało umieszczonych w bramach, pasażach, korytarzach, wzdłuż klatkach schodowych i przed salami wykładowymi na wszystkich oddziałach uniwersytetu.

Reklama

Digital signage zastosowano także u naszych południowych sąsiadów. W stolicy Słowenii sieć miejskiego transportu publicznego wyposażona została w instalacje digital signage, które poprzez czujniki podczerwieni i przy wykorzystaniu bezprzewodowego internetu WiMAX powiadamiają pasażerów przy zbliżaniu się do konkretnego przystanku o promocji jednego ze sklepów w pobliżu. Jednym słowem - reklama dostosowana jest do lokalizacji autobusu.

"Łowca androidów" coraz bliżej

Czy opisywaną technologię można określić mianem nowego medium? Aby utrzymać wysoki stopień skuteczności w dotarciu do klientów (według różnych badań wynoszący nawet 70 proc.) przekaz emitowany za pomocą sieci digital signage powinien stanowić mieszankę treści o charakterze czysto informacyjnym i rozrywkowym z reklamowymi. Ten sposób dotarcia do klientów można traktować więc jakoś więcej niż tylko "ruchomą ulotkę"

Około 27 proc. przedstawicieli dużych firm spotkało się z pojęciem digital signage i rozważa wdrożenie tej technologii - wynika z badania o nowych technologiach komunikacji wizualnej przeprowadzonych przez Pentor na zlecenie firmy Veracomp w październiku tego roku. Poziom akceptacji tej technologii będzie rósł. Co więcej, szacuje się, że wartość rynku digital signage w samych Stanach Zjednoczonych wynosi obecnie 800 milionów dolarów. W 2011 liczba ta ma zwiększyć się czterokrotnie - do 3,2 biliona dolarów.

Każdy będzie patrzył na digital signage zależnie od "punktu siedzenia". Dla przeciętnego konsumenta może to być źródło informacji oraz ciekawy sposób na "zabicie" nudy stania w kolejkach lub na przystankach. Firmy mogą natomiast liczyć na innowacyjny sposób dotarcia do konsumentów czy informowania swoich pracowników. - Digital signage to zupełnie nowa jakość w komunikacji, którą poznały już najbardziej zaawansowane technologicznie kraje jak: Japonia, Tajwan, Stany Zjednoczone czy państwa Europy Zachodniej - komentuje wizje rodem z "Łowcy androidów" Michał Rędziak, menedżer ds. digital signage w Veracomp.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: łowca | firmy | DIGITAL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje