Reklama

Lepszy dotyk, gry i geniusz muzyki

Co szykuje dla nas Apple? Steve Jobs pokazał nowego iPoda touch, najcieńszego iPoda na rynku oraz iTunes 8. Nie spodziewajmy się jednak rewolucji.

- Zawsze jesteśmy podekscytowani, kiedy możemy pokazać produkty pozwalające rozkoszować się muzyką - powiedział na początku oczekiwanej od kilku tygodni prezentacji nowych iPodów Steve Jobs, dyrektor zarządzający Apple. W charakterystycznych dla siebie jeansach oraz golfie dał światu nowe iPody. Tym razem nie ma jednak mowy o rewolucji.

Nowy iPod touch

Za sprzętową gwiazdę wieczoru można uznać nową wersję iPoda touch. Urządzenie stało się jeszcze bardziej cienkie. Nowość stanowią głośniki oraz przyciski umożliwiające zwiększanie/zmniejszanie poziomu głośności (z lewej strony). Według producenta nowy iPod touch wytrzyma 6 godzin odtwarzania materiałów wideo oraz 36 godzin materiałów audio. Do tego dochodzi jeszcze obsługa aplikacji Nike + iPod, ułatwiającej trening poprzez współpracę odtwarzacza z czujnikami umieszczonymi... w butach do biegania.

W przypadku nowego iPoda kluczowym elementem mają być gry. Specjalnie z myślą o elektronicznej rozrywce w nowym touch umieszczono accelerometer (miernik przyśpieszenia). Co daje on użytkownikowi? Dokładny odczyt nachylenia iPoda touch, wraz z szybkością obrotów, całość przyda się w specjalnie napisanych pod kątem tej funkcji grach. W ten sposób sterowanie w nowym "Need for Speed" ma być jeszcze łatwiejsze.

Reklama

Aby ułatwić ściąganie gier, użytkownik będzie miał błyskawiczny dostęp do usługi AppStore, w której można kupować kolejne gry. Wbrew początkowym plotkom, nie zwiększono objętości dysku. Jak prezentuje się cena i dostępność? Na terenie USA mówimy o modelu 8GB za 229 dol., 16GB za 299 dol. oraz 32 GB za 399 dol.

Nową funkcją w premierowym iPodzie jest Genius, czyli inteligentne dopasowanie muzyki -iPod będzie dobierać muzykę podobną do utworu, który obecnie słuchamy. Genius na touch się jednak się nie kończy. Umówmy całość osobno.

Geniusz muzyki

Inteligentne dobieranie muzyki wiąże się ze startem iTunes w wersji 8. Najpopularniejszy sklep muzyczny na świecie także dostanie funkcje Genius, która pomoże w doborze utworów oraz - co tu dużo pisać - zasugeruje tracki, które można kupić. Zmieniono także nawigację oraz organizację naszych utworów.

Najcieńszy iPod świata i spółka

Prawdziwie nowym iPodem był natomiast premierowy iPod nano - obecnie najcieńszy iPod świata. Zwiększono także objętość do 8- i 16GB. Nowy nano ma bardziej obły kształt, 2-calowy ekran i również korzysta z miernika przyśpieszenia. Ten ostatni przyda się do gier, losowego wybierania tracków (przez potrząśnięcie) oraz używania Cover Flow. Nie zabrakło oczywiście funkcji Genius. Wymiary nowego nano to 90.7 mm na 38.7 mm na 6.2 mm, a jego waga wynosi 36.8 g.

Cena i dostępność w USA: 149 dol. za model 8GB oraz 199 dol. za 16GB. Ponadto fani iPodów mogą liczyć na 4 nowe kolory w linii shuffle oraz iPoda classic z pojemnością 120GB.

iPhone w wersji 2.1 i król USA

Nie zapomniano także o użytkownikach telefonu iPhone, obiecując update oprogramowania. Nowa wersja ma wyeliminować problemy z wieszającymi się aplikacjami oraz usunąć zauważone błędny. Zapewne nie jest to ostatni update w historii tego telefonu.

Podobnie jak rok temu podczas prezentacji iPoda touch, także tym razem Apple nie zaskoczyło zgromadzonych w San Francisco. Najbardziej ciekawie zapowiadają się nowe funkcje związane z elektroniczną rozrywką - czyżby Jobs planował rzucić wyzwanie Sony i Nintendo? Natomiast rozwiązania takie jak Genius widzieliśmy już w odtwarzaczach i telefonach z serii Walkman. Na pewno jednak będą one stanowić ciekawy dodatek.

Obecnie iPody są niekwestionowanym królem amerykańskiego rynku - z zaprezentowanych na konferencji statystyk wynika, że 74 proc. amerykańskiego rynku należy do odtwarzaczy Apple, a przez ostatnie 60 dni ściągnięto 100 milionów aplikacji przygotowanych z myślą o iPodzie i telefonie iPhone. - To po prostu niewiarygodne - podsumował Jobs.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Steve Jobs

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje